پیشروی کردها در سنجار؛ هلاکت دهها تروریست داعش در نینوا

تصویری از نظامی عراق در حومه فلوجه (AFP)

در حالی که پیشروی نیروهای کرد در سنجار ادامه دارد، دهها تن از عناصر تروریستی داعش در حمله هوایی به کاروان آنها در استان نینوای عراق به هلاکت رسیدند.

به گزارش سایت السومریه نیوز، هواپیماهای ائتلاف ضد داعش یک انبار تسلیحاتی در نزدیکی منطقه سایلوا در تلعفر را بمباران کردند که شماری از ترویست‌ها در این حمله کشته و دو خودروی آنان نیز به آتش کشیده شد.

این گزارش می‌افزاید یک کاروان دیگر گروه تکفیری داعش در نزدیکی بخش البعاج در نزدیکی جنگل‌های موصل هدف بمباران قرار گرفت و دهها تن از عناصر داعش در این حمله به هلاکت رسیدند.

بنا بر این گزارش 6 خودروی وابسته به تروریست‌ها در این حمله منهدم شد.

بعلاوه یک مخفیگاه گروه داعش در روستای ابو ماریا نیز توسط ارتش عراق منهدم شد.

نیروهای پیشمرگه کرد در شمال عراق (AFP)

پیشروی کردها در سنجار

سایت عراق پرس گزارش داد، نیروهای پیشمرگه کرد مناطق گسترده‌ای از بخش سنجار را از تروریست‌های داعش باز پس گرفتند.

یک منبع امنیتی وابسته به کردها بیان کرد نیروهای پیشمرگه از جهات مختلف وارد سنجار شده و پیشروی‌های چشمگیری در منطقه انجام دادند.

شایان ذکر است که سنجار به دلیل اینکه راه ارتباطی میان استان نینوا و مرزهای سوریه می‌باشد، از اهمیت راهبردی برخوردار است. نیروهای تکفیری داعش نیز برای نقل و انتقال از سنجار استفاده می‌کنند و همچنین سنجار تنها راه رساندن سوخت و مواد غذایی به شهر موصل است.

شایان ذکر است از 10 ماه ژوئن سال 2014 شهر موصل به تصرف گروه تروریستی داعش در آمد و از آن زمان تاکنون این شهر صحنه جنایات وحشیانه تروریست‌ها بوده است. صدها خانواده مجبور به ترک خانه‌های خود در موصل شدند و بیش از 400 هزار نفر نیز در منطقه به محاصره داعش درآمده‌اند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku