ارتش یمن: عربستان در مأرب از تسلیحات شیمیایی و میکروبی استفاده کرده است

سرلشکر لقمان سخنگوی ارتش یمن: عربستان در مارب از سلاح های میکروبی استفاده کرده است.

شرف لقمان، سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد نیروهای ائتلاف متجاوز به یمن، به رهبری عربستان در استان مأرب از تسلیحات شیمیایی و میکروبی علیه مردم استفاده کرده‌اند. 

سرلشکر لقمان سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین، اعلام کرد عربستان سعودی همراه کشور‌های ائتلاف متجاوز به یمن در حمله به استان مأرب از این تسلیحات استفاده کرده‌اند.

وی همچنین گزارش‌های منتشر شده را دربارۀ پیشروی ارتش کشورهای متجاوز به یمن تکذیب کرد و آن‌ها را غیرواقعی دانست.

لقمان با اشاره به وجود «هسته‌های خفتۀ تروریستی» در صنعا، پایتخت یمن گفت گروه‌های تروریستی متعددی وجود دارند که سلاح و مهمات زیادی را در منازل این شهر پنهان کرده‌اند.

 

عربستان اگر حامی اعراب است از فلسطین دفاع کند

محمد علی الحوثی، رئیس کمیتۀ انقلاب یمن

محمد علی الحوثی، رئیس کمیتۀ انقلاب یمن نیز سه‌شنبه در راهپیمایی شهر ذمار گفت عربستان هرقدر هم که به کشتار و ویران کردن تاسیسات در یمن ادامه بدهد هرگز نمی‌تواند مردم ما را به زانو درآورد و قیمومیت خود را بر آن‌ها تحمیل کند.

الحوثی با انتقاد شدید از عربستان سعودی گفت: «عربستان اگر واقعاً آن‌طور که ادعا می‌کند حامی ملت عرب است، از فلسطین و مسجد الاقصی حمایت کند که قبلۀ آزادگان است.»

رئیس کمیتۀ عالی انقلاب یمن افزود عربستان هرگز نمی‌تواند طرح‌های خود را برای از بین بردن یمن و تجزیه آن محقق کند.

 

موافقت مشروط با توافق‌نامه سازمان ملل

علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن

از سوی دیگر علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن از موافقت مشروط با توافق نامۀ سازمان ملل برای برقراری صلح در این کشور خبر داد و گفت در صورت توقف حملات عربستان به یمن، نیروهای تحت امر خود را از شهرهای مختلف این کشور خارج خواهد کرد. 

صالح گفت در صورت پایان یافتن نزاع در این کشور عربی، وی به توافقنامۀ مسقط که با میانجیگری سازمان ملل برقرار شده است، متعهد خواهد بود.

عربستان سعودی از تاریخ ششم فروردین بدون مجوز سازمان ملل و با هدف باز گرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن، حملات هوایی خود را به این کشور فقیر آغاز کرده است. در این حملات تاکنون بیش از 6 هزار و 500 نفر کشته و هزاران تن زخمی شده‌اند. 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku