ارتش اسرائیل مواضع ارتش سوریه را در جولان هدف قرار داد

نظامیان اسرائیل در نفربرهای زرهی مستقر در بلندی‌های اشغال شده جولان. (30 مرداد 1394 ، تصویر از AFP)

رژیم اسرائیل دست کم سه بار مواضع ارتش سوریه را در بلندی‌های جولان هدف حملات هوایی قرار داده است.

گروه موسوم به «ناظر حقوق بشر سوریه» که در انگلیس مستقر است، یک‌شنبه (6 مهر) اعلام کرد، در این حملات هوایی یک شهر در استان قنیطره در جنوب غرب سوریه، نزدیک مرز این کشور با بخش اشغال‌شدۀ منطقه راهبردی بلندی‌های جولان، هدف قرار گرفت.

ارتش اسرائیل ضمن تایید حمله به دو قرارگاه ارتش سوریه در نزدیکی شهر بعث، مرکز استان قنیطره، می‌گوید در این حملات از آتش توپخانه استفاده کرده است.

هنوز دربارۀ تلفات و یا میزان خسارات احتمالی این حملات، گزارشی منتشر نشده است.

منطقۀ ناآرام قنیطره در بخش سوری بلندی‌های جولان در روزهای اخیر صحنۀ درگیری شدید میان ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی تکفیری بوده است.

حمایت از ستیزه جویان

سوریه می‌گوید اسرائیل و متحدان غربی آن به گروه‌های ستیزه‌جوی تکفیری در این کشور عربی کمک می‌کنند.

ارتش سوریه بارها مقادیر زیادی تجهیزات نظامی پیشرفته و سلاح‌های ساخت اسرائیل، از ستیزه‌جویان مورد حمایت خارج در سوریه به غنیمت گرفته است.

رژیم تل‌آویو در حمایت از گروه‌های معارض دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در بیش از چهار سال ناآرامی و خشونت در این کشور عربی، سابقۀ طولانی دارد.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند اسرائیل به منظور درمان ستیزه‌جویان زخمی از میدان نبرد سوریه، در نزدیکی مرز این کشور بیمارستان‌های صحرایی بنا کرده است.

بخشی از بلندی‌های جولان که تحت اشغال اسرائیل است، محل بیمارستان‌های صحرایی برای مداوای ستیزه‌جویان زخمی است.

در ماه ژوئن ، ساکنان محلی در جولان یک خودروی اسرائیلی را شناسایی کردند که در حال حمل دو عضو گروه تروریستی جبهه النصره در مسیر ارتباطی میان منطقه «جبل الشیخ» و روستای «مجدل شمس» بود.

به گزارش سازمان ملل، در ناآرامی و خشونت‌های ناشی از تعرض ستیزه‌جویان در سوریه، بیش از 7.2 میلیون نفر در داخل سوریه آواره شده و بیش از 4 میلیون تن دیگر در کشورهای همسایه از جمله اردن و لبنان پناه گرفته‌اند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku