عراق حمله زمینی ترکیه را مصداق عینی تجاوز دانست

سربازان ارتش ترکیه در حالت آماده‌باش در جاده‌ای در شهر سوروچ ترکیه (13 شهریور 1394، رویترز)

بغداد ضمن محکوم کردن اقدام ترکیه در اعزام نیروهای ویژه به داخل خاک عراق که گفته می‌شود با هدف تعقیب شبه‌نظامیان کرد انجام شده است، این اقدام را نقض آشکار تمامیت ارضی کشور دانست. 

احمد جمال، سخنگوی وزارت خارجه عراق، پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «وزارت خارجه تعرض شماری از یگان‌های نظامی ترکیه به داخل خاک عراق را محکوم می‌کند.»

وی افزود: «این امر مصداق نقض آشکار تمامیت ارضی عراق و سبب وارد آمدن لطمه شدید به مناسبات دو جانبه میان دو کشور است.»

دو یگان ویژه ترکیه سه‌شنبه در پی کشته شدن دست‌کم 14 نیروی پلیس این کشور بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در استان ایغدیر در شرق ترکیه در همان روز وارد شمال عراق شدند. یکشنبه گذشته نیز 16 سرباز ارتش ترکیه در انفجار دو بمب کنار جاده‌ای در منطقه حکاری در جنوب شرق این کشور کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه، 150 نیروی نظامی این کشور با هدف نابودی ده‌ها پیکارجوی حزب غیر قانونی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) وارد شمال عراق شده‌اند.

پ‌ک‌ک از دهه 80 میلادی برای ایجاد منطقۀ خودمختار کردستان در داخل خاک ترکیه مبارزه می‌کند. این درگیری‌ها تاکنون ده‌ها هزار کشته بر جای گذاشته است.

درگیری‌ها میان پ‌ک‌ک و نیروهای امنیتی ترکیه از ماه ژوئیه از سر گرفته شد

ارتش ترکیه از 29 تیر و پس از انفجار بمب منتسب به گروه داعش در شهر سوروچ، هم مرز با شهر کوبانی در شمال سوریه، که 32 کشته بر جای گذاشت، حملات خود را علیه مواضع شبه نظامیان کرد در عراق و همچنین مواضع گروه تروریستی داعش در شمال سوریه آغاز کرد.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku