اعتراض کارمندان آنروا به کاهش خدمات آموزشی در غزه

تظاهرات معلمان فلسطینی در اعتراض به کاهش خدمات آموزشی آنروا در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه

صدها تن از کارمندان آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) در اعتراض به تصمیم این نهاد سازمان ملل برای کاهش خدمات خود در نوار محاصره شده غزه تظاهرات کرده‌اند.

معترضان روز دوشنبه پارچه نوشته‌هایی با مضمون «آموزش و پرورش خط قرمز است» و «من لیاقت زندگی شرافتمندانه را دارم» در دست داشتند.

آنروا 3 مرداد در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد کمک خود به پناهجویان فلسطینی، از جمله ساکنان غزه، را به خاطر کمبود بودجه اختصاص یافته از سوی کمک کنندگان بین المللی کاهش دهد.

سهیل هندی، رئیس اتحادیه کارمندانِ عرب آنروا در غزه در تظاهراتِ روز دوشنبه، تصمیم این نهاد را برای کاهش خدماتش به پناهجویان فلسطینی «غیرقابل قبول» خواند.

این نهاد چندی پیش نیز اعلام کرد تا پایان ماه اوت موعد آغاز سال تحصیلی، منابع مالی‌اش برای 500 هزار دانش‌آموز فلسطینی در نزدیک به 700 مدرسه‌ تحت نظر آنروا در سراسر خاورمیانه، به پایان می‌رسد.

هندی با بیان اینکه تاخیر احتمالی در بازگشایی مدارس «تاثیری فاجعه‌بار» خواهد داشت، تاکید کرد ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی باید در صدر اولویت‌های این سازمان باشد.

پناه جویان فلسطینی در هفته‌های گذشته در اعتراض به این طرح چندین بار تظاهرات کرده‌اند.

آنروا که در سال 1949 آغاز به کار کرد به حدود پنج میلیون پناه جوی ثبت‌نام شده‌ فلسطینی در سراسر خاورمیانه خدمات بهداشتی و آموزشی ارائه می‌کند.

غزه از سال 2007 در محاصره رژیم اسرائیل قرار دارد و این امر علاوه بر افزایش فقر و بیکاری سطح رفاه زندگی مردم غزه را کاهش داده و به ایجاد بحران‌های اقتصادی و انسانی در این منطقه انجامیده است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku