مدیر عملیات آنروا در غزه استعفا می کند

رابرت ترنر مدیر عملیات آژانس سازمان ملل در امور آوارگان فلسطین در غزه

رابرت ترنر مدیر عملیات آژانس امداد و اشتغال سازمان ملل ویژه پناه جویان فلسطینی (آنروا) از استعفای خود در ماه ژوئن خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، رابرت ترنر مدیر آنروا در بیانیه‌ای گفت: «قصد دارم بعد از سه سال حضور در این منصب اواسط ژوئن آینده استعفا کنم.»

این اقدام ترنر در شرایطی است که آنروا با بحران مالی سنگینی روبروست. امری که باعث شده است این سازمان نتواند به ساکنان غزه که در پی تجاوز اخیر رژیم اسرائیل بی‌خانمان شده‌اند، کمک کند.

بحران مالی آنروا از جمله بزرگترین بحران های مالی این نهاد سازمان ملل به شمار می رود.

به گفته منابع فلسطینی، دلیل استعفای ترنر، ناتوانی وی و نهاد متبوعش در یافتن راه حلی برای این بحران و بازسازی ویرانه های به بار آمده توسط رژیم تل‌آویو است.

ترنر با بیان اینکه سه سال حضورش در غزه از سخت ترین و پرچالش ترین سال‌های زندگی کاری اوست تأکید کرد: «به دفاع از غزه  و آوراگان فلسطینی ادامه می دهد.»

مدیر عملیات آنروا که شاهد دو جنگ اسرائیل در سالهای 2012 و2014 و نیز محاصره 9 ماهه نوار غزه بوده این بخش از خاک فلسطین را نماد روح انسانی شکست ناپذیر توصیف کرد.

ترنر افزود: «درسی که در غزه آموخته‌ام این است که نادیده گرفتن حق آن‌ها برای دست یابی به صلح عادلانه و دائمی بر رنج آنان خواهد افزود اما من ناامید نخواهم شد.»

ع ب/م ص/م ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku