بن عمر: تحریم حوثی‌ها روند ارسال کمک را دشوار می‌کند

جمال بن عمر، نماینده پیشین سازمان ملل در یمن (عکس از AFP)

نماینده پیشین سازمان ملل در یمن متذکر شد وضع تحریم‌های تسلیحاتی علیه جنبش انصارالله ممکن است در ارسال کمک‌های انسان دوستانه به این کشور فقیر عربی ایجاد محدودیت کند.

جمال بن عمر بعد از ارائه آخرین گزارش خود به شورای امنیت به بیان این اظهارات پرداخت.

بن عمر گفت تحریم تسلیحاتی جدید تحت قطعنامه اخیر شورای امنیت ممکن است در روند ارسال لوازم پزشکی و غذایی که به شدت مورد نیاز هستند، خلل ایجاد کند.

رسانه‌ها به نقل از بن عمر اعلام کردند: «به شورای امنیت هشدار دادم که اجرای تحریم تسلیحاتی جدید به موجب قطعنامه سازمان ملل ممکن است ناخواسته در روند ارسال اقلام مورد نیاز و کمک‌های انسان دوستانه به یمن از جمله غذا، سوخت و لوازم پزشکی محدودیت ایجاد کند.»

این دیپلمات مراکشی اوایل این ماه در پی آنچه فشار عربستان و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گزارش شد، از سمت خود استعفا داد.

تحریم‌های اعمال شده شامل تحریم تسلیحاتی، مسدود شدن دارایی‌ها و ممنوعیت پروازی عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله، علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن و احمد علی عبدالله صالح، فرزند رئیس جمهور پیشین است.

در این قطعنامه بر شکل گیری فوری آتش بس، اجازه ورود به کمک‌های انسان دوستانه برای قربانیان حملات هوایی و حصول اطمینان از امنیت شهروندان تاکید شده است.

حملات هوایی عربستان سعودی به یمن از 6 فرودین آغاز شده است. عربستان به بهانه برقراری ثبات در یمن و در واقع برای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، متحد نزدیک ریاض، بدون مجوز سازمان ملل حمله به یمن را آغاز کرد.

به گفته وزارت بهداشت یمن، در حملات جنگنده‌های سعودی به این کشور حدود 150 کودک و 100 زن کشته شده‌اند.

م ع/م ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku