تشکیلات خودگردان فلسطین دستگیری لیبرمن را خواستار شد

آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه اسرائیل

تشکیلات خودگردان فلسطین دستگیری و محاکمه وزیر خارجه اسرائیل را به سبب اظهارات اخیرش درباره سربریدن فلسطینیانی که به تل‌آویو وفادار نیستند خواستار شد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه (18 اسفند) در بیانیه‌ای اعلام کرد آویگدور لیبرمن «تهدیدی برای بشریت محسوب می‌شود» و باید دستگیر شود.

این بیانیه با اشاره به اینکه سخنان لیبرمن «بسیار خطرناک» بود می‌افزاید «به طور حتم نخوت لیبرمنِ قاتل یکی از مواردی است که در دیوان بین المللی کیفری مطرح می‌شود و او برای جنایاتش محاکمه خواهد شد.»

این وزارتخانه افزود اظهارات لیبرمن بخشی از «درخواست رسمی اسرائیل برای پاکسازی قومی و ادامه سیاست‌های فاشیستی شهرک‌نشینان (اسرائیلی)» بود.

در عین حال، احمد طیبی، یکی از اعضای عرب کنست اسرائیل لیبرمن را به تروریست‌های تکفیری داعش که همواره مخالفان خود را سر می‌برند، تشبیه کرده است.

لیبرمن یکشنبه اعلام کرد باید تمام عرب‌هایی را که ساکن اراضی اشغالی و مخالف سیاست‌های تبعیض‌آمیز تل‌آویو هستند با تبر گردن زد. (اینجا بخوانید)

چند تن از مقامات سابق تل‌آویو از جمله آلن لی‌یل، سفیر سابق اسرائیل در آفریقای جنوبی و دبیرکل سابق وزارت خارجه این رژیم و همچنین دنیل شک، سفیر اسرائیل در فرانسه سخنان لیبرمن را مورد انتقاد قرار دادند.

این مقامات گفتند: «دیپلمات درجه یک اسرائیل بر سر شهروندان کشوری که نماینده‌ش است تبر می‌چرخاند و هم زمان درباره مبارزه با یهودی‎ستیزی برای جهان موعظه می‌کند.»

لیبرمن اعراب ساکن اراضی اشغالی را به خاطر ابراز همبستگی با فلسطینیان «تروریست» می‌خواند و بارها اتخاذ تدابیر سخت علیه آنها را خواستار شده است.

وی همچنین خواسته است کسانی که به طور علنی از سیاست‌های اسرائیل علیه فلسطینیان انتقاد می‌کنند اعدام شوند.

لیبرمن به خاطر اظهارات بحث‌برانگیزش درباره مسائل مربوط به سیاست خارجه شناخته شده و حتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر تندروی اسرائیل نیز او را مایه «شرمساری» خوانده است.

پ ک ف/م ح


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku