نامزد انصار الله برای شورای انتقالی یمن

انصار الله حوثی در یمن

 در پی معرفی نامزد انصار الله برای شورای انتقالی در یمن، جمال بن عمر، نماینده سازمان ملل در این کشور به احزاب سیاسی هشدار داد. 

با به پایان رسیدت مهلت سه روزه انصار الله (حوثی) به طرف‌های سیاسی یمن برای توافق و خروج از بحران فعلی و خلاء سیاسی در کشور، انصار الله، محمد الشامی فرمانده نظامی برجسته ارتش یمن و استاندار سابق استان صعده که مورد حمایت اکثر گروههای سیاسی است را برای ریاست شورای انتقالی نامزد کرد.

این در حالی است که جمال بن عمر درباره روی دادن جنگ داخلی در یمن هشدار داد و همه گروههای سیاسی را به خاطر اوضاع بحرانی یمن مقصر دانست.

در عین حال انصار الله با طرح پیشنهادی جدید از «شورای ملی» خواست عضویت احزاب و نمایندگانی از جنبش جنوب، جوانان، زنان و همه گروههای مردمی را در نظر بگیرد و جایگزین پارلمان فعلی این کشور شوند.

این در حالیست که نماینده سازمان ملل متحد که به تلاش های خود برای حل بحران این کشور ادامه می دهد درباره خطرناک بودن اوضاع و احتمال وقوع جنگ داخلی در یمن هشدار داد.

جمال بن عمر روز سه شنبه (15 بهمن) در کنفرانس مطبوعاتی در صنعا از تمام گروههای سیاسی یمن را در بحران کنونی مسئول دانست و از آنها برای همکاری دعوت به عمل آورد.

وی در آخرین جلسه با گروه‌های سیاسی یمن یک راه حل ارائه داد. این طرح شامل عقب نشینی انصار الله از کاخ ریاست جمهوری و پایان دادن به محاصره منازل رئیس جمهور و وزرا و رفع اقامت اجباری آنها است.

گروه انصار الله موافق این طرح نیست و بر درخواست خود برای تشکیل شورای ملی پافشاری می‌کند.

ف ع / دب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku