ویدئو: نیروهای عراقی چند منطقۀ مهم را در غرب موصل آزاد کردند

تصویر آرشیوی از نیروهای عراقی در جنوب غربی موصل (عکس از خبرگزاری فرانسه)

هم‌زمان با آغاز عملیات آزادسازی غرب موصل، نیروهای عراقی موفق شدند با پیشروی در این منطقه کنترل چند روستای مهم را در دست بگیرند.

به گزارش الفرات نیوز، نیروهای عراقی دو روستای الکنیطه و الابیض را در جنوب تپه‌های ابوسیف آزاد کردند.

 در همین راستا، سرلشکر رائد شاکر جودت، فرمانده نیروهای پلیس فدرال عراق، از آزادی روستای الساده الحیالین و ایست بازرسی العقرب خبر داد.

 وی افزود نیروهای پلیس فدرال با پوشش هوایی جنگنده‌های ارتش به سمت اهداف تعیین‌شده در تپه‌های ابوسیف، فرودگاه موصل و مناطق موازی رود دجله در حرکت هستند.

به گزارش السومریه نیوز، جودت اعلام کرد در عملیات نیروهای پلیس فدرال در غرب موصل دست‌کم 79 داعشی کشته و 13 خودروی آنان منهدم شده است.

 وی همچنین از انهدام سه تونل و دستیابی به یک انبار خمپاره‌ متعلق به داعش خبر داد.

تصویری از نیروهای عراقی در جنوب موصل (عکس از خبرگزاری فرانسه)

 جودت افزود نیروهای پلیس فدرال تاکنون روستاهای العذبه، البوجواری، الجماسه، اکنیطره، الکافور، الابیض، الحیالیین، وهب، الزکروطیه، اللزکه و نیروگاه برق آن و ایست بازرسی العقرب را آزاد کرده‌اند.

عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات آزادسازی نینوا، نیز اعلام کرد نیروهای پلیس فدرال عراق روستاهای الزکروطیه، الابراهیمیه و الدیباجه را در غرب موصل آزاد کردند. 

در همین حال، منابع عراقی اعلام کردند داعش عملیات خروج ده‌ها تن از خانواده‌های عناصر مسلح خود را از غرب موصل آغاز کرده است.

 به گفتۀ این منابع، این افراد در مسیر پیشروی نیروهای عراقی قرار دارند.

حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق، یکشنبه (1 اسفند) اعلام کرد دستور شروع عملیات بازپس‌گیری مناطق غربی شهر موصل را صادر کرده است.

اکنون تروریست‌ها در محله‌های غربی موصل تحت محاصره قرار دارند و شکست آن‌ها در این شهر به منزلۀ فروپاشی داعش در عراق است.

عملیات آزادسازی موصل که از تابستان 1393 به تصرف گروه تروریستی داعش در آمد، از 26 مهر 1395 و با مشارکت ده‌ها هزار تن از نیروهای ارتش و پلیس عراق و با همراهی نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه کُرد آغاز شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku