News   /   اروپا

پوتین خواستار از سرگیری روابط با امریکا

دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، با بروت پاهور، رئیس‌جمهور اسلوونی، در مسکو؛ 22 بهمن 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، خواستار از سرگیری روابط میان مسکو و واشنگتن با توجه به منافع مردم دو کشور شده است.

پوتین این اظهارات را روز جمعه در کنفرانس خبری مشترک با بروت پاهور، رئیس‌جمهور اسلوونی، در مسکو، پایتخت روسیه، مطرح کرد.

پوتین گفت: «روابط روسیه و امریکا به‌ویژه در 5 سال گذشته به‌شدت کاهش‌ یافته و با توجه به منافع مردم روسیه و امریکا، نیاز است این روابط از سر گرفته شود.»

پوتین در بخش دیگری از سخنانش گفت لیوبلیانا، پایتخت اسلوونی، می‌تواند مکان مناسبی برای اولین دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، باشد. اگرچه رئیس‌جمهور روسیه گفت انتخاب محل برگزاری این دیدار تنها بر عهدۀ مسکو نخواهد بود.

وی گفت: «دربارۀ لیوبلیانا، اسلوونی در کل، مسلماً مکان مناسبی برای چنین دیداری است. اما این موضوع تنها به ما بستگی ندارد؛ اگر این دیدار صورت گیرد، ما مخالف برگزاری آن در لیوبلیانا نیستیم.»

دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، با بروت پاهور، رئیس‌جمهور اسلوونی، در کاخ کرملین در مسکو؛ 22 بهمن 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

گفتنی است، لیوبلیانا محل اولین دیدار پوتین و جورج دابلیو بوش، رئیس‌جمهور اسبق امریکا، در سال 2001 بود. اسلوونی که یکی از اعضای اتحادیۀ اروپا به شمار می‌آید، همچنین زادگاه ملانیا ترامپ، همسر رئیس‌جمهور امریکا، به شمار می‌آید.

ترامپ و پوتین هر دو گفته‌اند تلاش خواهند کرد تا روابط امریکا و روسیه را بازسازی کنند.

روابط روسیه و امریکا به پایین‌ترین سطح پس از پایان جنگ سرد رسیده است؛ روابط دو کشور پس از برگزاری همه‌پرسی در شبه‌جزیره کریمه در سال 2014 و الحاق مجدد این منطقه به فدراسیون روسیه، تیره شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku