فائو خواهان حمایت فوری از کشاورزی یمن

تصویری از کودکان یمنی در حومه تعز که در پی حملات هوایی عربستان سعودی به یمن در داخل این کشور آواره شده‌اند.(عکس از خبرگزاری فرانسه)

سازمان ملل حمایت فوری از کشاورزان یمنی را باهدف تولید مواد غذایی بیشتر و اشتغال‌زایی برای جوانان این کشور جنگ‌زده خواستار شد.

صلاح  حاج حسن، نماینده سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) گفت: «دسترسی مردم به مواد غذایی به‌شدت با بحران روبرو شده و اقدامات فوری در این زمینه ضرورت دارد.»

به گزارش فائو حدود دوسوم از مردم یمن برای امرارمعاش وزندگی به کشاورزی وابسته هستند و کشاورزی تنها بخش از بخش‌های اقتصادی این کشور است که پس از سال‌ها جنگ هنوز فعالیت می‌کند.

این نهاد سازمان ملل یادآور شد بخش کشاورزی در یمن به دلیل جنگ تخریب‌شده است و جوامع روستایی برای رونق دادن به محصولات کشاورزی و دام‌پروری خود نیازمند کمک هستند.

فائو یادآور شد بحران غذایی برای آن دسته از مردمی که در مناطق بحران زده دورافتاده در یمن بیشتر ملموس است چراکه اغلب امکان ارسال محموله‌های غذایی به این مناطق  وجود ندارد.

سازمان ملل ماه گذشته اعلام کرد حدود نیمی از 22 استان یمن از نظر غذایی در وضعیت اضطرار قرار دارند. 

بسیاری از زیرساخت‌های یمن و همچنین اراضی کشاورزی مردم یمن در پی حملات جنگنده‌های سعودی نابودشده است.

این حملات همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی و درنتیجه، شیوع بیماری‌های متعدد مواجه کرده است.

ویرانه‌های ناشی از حملات عربستان سعودی به یمن (عکس از خبرگزاری فرانسه)

بر اساس اعلام صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، 7.4 میلیون کودک یمنی به کمک‌های پزشکی نیاز مبرم دارند و 370 هزار کودک نیز در معرض خطر سوءتغذیه حاد قرارگرفته‌اند.

عربستان از فروردین 1394 به‌منظور بازگرداندن قدرت به منصور هادی و تضعیف جنبش انصار الله حمله‌های هوایی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرده است.

در این جنگ تاکنون بیش از 11 هزار و 400 یمنی که بیشترشان غیرنظامی بودند، کشته‌شده‌اند.

عربستان در حملات هوایی، به‌دفعات مدارس، بیمارستان‎ها، مناطق مسکونی، جاده‌ها، بازارها و اردوگاه‌های پناه‌جویان را بمباران و  در برخی از موارد از تسلیحات ممنوعه همچون بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku