یمن: کشته شدن 8 نظامی و مزدور سعودی

تصویر آرشیوی از نیروهای انصارالله در یمن

نیروهای ارتش یمن با پشتیبانی کمیته‌های مردمی 8 نظامی و مزدور سعودی را در مناطق جیزان و العسیر، در مناطق مرزی جنوب غربی عربستان کشتند.

شبکۀ تلویزیونی المسیره گزارش داد نیروهای یمنی شامگاه چهارشنبه 3 نظامی سعودی را در منطقۀ تبة الزبرة در 969 کیلومتری جنوب ریاض، پایتخت عربستان، از پای درآوردند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین به یک پایگاه نظامی سعودی در منطقۀ تبة القمامة در جیزان حمله کردند که در این حمله یک نظامی سعودی کشته شد.

نیروهای یمنی همچنین مزدوران سعودی را در منطقۀ علب در استان عسیر هدف قراردادند که در این حمله 4 مزدور سعودی کشته شدند.

نیروهای یمنی بعلاوه به سوی محل اجتماع سربازان سعودی در شهر الربوبه در عسیر موشک شلیک کردند که هنوز گزارشی از تلفات احتمالی و خسارت‌های وارده منتشرنشده است.

یمنی‌ها با شلیک موشک کاتیوشا پایگاه نظامی المحدث و همچنین با شلیک راکت پایگاه العش در منطقه نجران در جنوب غرب عربستان سعودی را هدف قراردادند؛ این در حالی است که هنوز گزارشی از تلفات و خسارت‌های احتمالی این حملات منتشرنشده است.

نیروهای یمنی صبح پنج‌شنبه با شلیک موشک بالستیک میان برد پایگاه نظامی شعب الجن در نزدیکی باب المندب را منهدم کردند که در این حمله چندین مزدور سعودی کشته و زخمی شدند.

همچنین نیروهای یمنی با موشک زلزال 2 موضع مزدوران سعودی را در منطقه الصعق در استان شبوه یمن هدف قراردادند؛ گزارشی از تلفات احتمالی این حمله نیز منتشرنشده است.

ویرانه‌های ناشی از حملات هوایی عربستان سعودی به یمن (تصویر آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

حملات هوایی سعودی‌ها به یمن

جنگنده‌های عربستان سعودی صبح پنج‌شنبه منطقۀ عسیلان در استان شبوه را هدف حملات هوایی قراردادند. سعودی‌ها همچنین مناطق العمری و ذباب را در استان تعز در جنوب غرب یمن هدف قراردادند.

ارتش یمن با پشتیبانی مبارزان انصار الله و نیروهای بسیج مردمی از کشورشان مقابل تهاجم مرگبار سعودی که از فروردین 1394 آغازشده است دفاع می‌کنند.

بر اساس جدیدترین آمار یک گروه دیده‌بان یمنی، در تهاجم سعودی که باهدف بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور پیشین یمن صورت گرفته است، تاکنون دست‌کم 11 هزار و 400 تن کشته‌شده‌اند.

 در این حملات مدارس، بیمارستان‎ها، مناطق مسکونی، جاده‌ها، بازارها و اردوگاه‌های پناه‌جویان در یمن هدف بمباران قرارگرفته‌اند.

این حملات که در آن‎ها از تسلیحات ممنوعه همچون بمب‌های خوشه‌ای استفاده می‏‎شود، کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی و درنتیجه، شیوع بیماری‌های متعدد مواجه کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku