News   /   آمريکا

نظرسنجی: رأی‌دهندگان امریکایی انتظار چندانی از ترامپ ندارند

دونالد ترامپ

بر اساس یک نظرسنجی جدید رأی‌دهندگان امریکایی توقع زیادی از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آتی امریکا، ندارند و بسیاری معتقدند او «یکی از بدترین رؤسای جمهور» امریکا خواهد بود.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی فاکس نیوز، 31 درصد رأی‌دهندگان در کل کشور معتقدند ترامپ «یکی از بدترین» رؤسای جمهور خواهد بود. این در حالی است که تنها 11 درصد از امریکایی‌ها معتقد هستند او یکی از «بهترین» رؤسای جمهور امریکا خواهد شد.

همچنین نتایج این نظرسنجی که چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد 12 درصد رأی‌دهندگان بر این باورند که ترامپ رئیس‌جمهوری «زیر متوسط» خواهد شد؛ درحالی‌که  16 درصد نیز عملکرد وی را در حد «متوسط» برآورد می‌کنند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد 45 درصد از امریکایی‌ها از نتایج انتخابات اخیر این کشور احساس رضایت دارند. این‌درحالی است که 41 درصد از آن‌ها از انتخاب شدن ترامپ مضطرب هستند، 37 درصد از این انتخاب خشمگین و 30 درصد نیز احساس سرخوردگی می‌کنند.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که برخلاف ارزیابی سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) مبنی بر دخالت هکرهای روسی برای کمک به ترامپ در انتخابات، اکثر رأی‌دهندگان امریکایی معتقدند که حملات سایبری روسیه تأثیری بر انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا نداشته است.

بر اساس نظرسنجی یادشده، 59 درصد رأی‌دهندگان معتقدند که حملات سایبری تأثیری در انتخابات نداشته و در مقابل 32 درصد تصور می‌کنند که روس‌ها به ترامپ کمک کردند.

ایمیل‌های هک شده هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات، که در اختیار سایت افشاگر ویکی‌لیکس قرار گرفت، باعث شد کارزار انتخاباتی کلینتون به‌طورجدی صدمه ببیند

ترامپ ارزیابی سازمان‌های اطلاعاتی امریکا در مورد دخالت روسیه در انتخابات را مضحک خوانده و مسکو نیز ضمن رد مکرر هرگونه دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، این ادعاها را پوچ و در راستای انحراف اذهان رأی‌دهندگان امریکایی از پیگیری مسائل داخلی خودشان دانسته است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku