کشته شدن سه سرباز تُرک در حملۀ داعش به شمال سوریه

تصویری آرشیوی از سربازان ترکیه در نزدیکی مرزهای سوریه

در حملۀ گروه تروریستی داعش به شهر الباب در استان حلب در شمال سوریه، سه سرباز ترک کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز پنج‌شنبه (4 آذر) این خبر را به نقل از منابع امنیتی و بیمارستانی در ترکیه اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، داعش این سربازان را در حالی به قتل رساند که نظامیان ترکیه در حال پشتیبانی از گروه‎های معارض دولت سوریه بودند.

مجروحینِ این حادثه به بیمارستان‎هایی در استان‌های مرزی غازی عینتاب و کیلیس در خاک ترکیه منتقل شدند.

ترکیه علاوه بر حمایت از گروه‌های معارض دولت سوریه به بهانۀ مبارزه با گروه تروریستی داعش، به اجرای حملات هوایی در شمال سوریه نیز می‌پردازد. 

شامگاه دوشنبه (1 آذر) در پی حملۀ هواییِ جنگنده‎های نیروی هوایی ترکیه به شهرک مسکونی شیخ ناصر در شمال شرق شهر الباب در استان حلب در شمال سوریه، 7 غیرنظامی کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند. این حمله علاوه بر تلفات انسانی، خسارات مالی فراوانی به ساکنین شهرک شیخ ناصر وارد کرد.

بر اساس گزارش رسانه‎‌های خبری حملات هوایی جنگنده‎های ترکیه طی ماه‌‎های گذشته تلفات بسیاری در سوریه در برداشته است.

یک جنگندۀ اف-16 نیروی هوایی ترکیه بر فراز پایگاه هوایی اینجرلیک در شهر آدانا در جنوب ترکیه (عکس از خبرگزاری رویترز)

خبرگزاری سانا سه‎شنبه (2 آذر) نوشت در حملات هوایی ترکیه در تاریخ 29 آبان به شهرک‎ها و روستاهای حساجک، الوردیه، حسیه، غول سروج، سید الشهباء، احرص و ام حوش در شمال استان حلب بیش از 150 غیرنظامی کشته شدند.

آنکارا 24 اوت 2016 (3 شهریور 1395) در تلاش برای آنچه نابودی عناصر داعش و پیکارجویان کردتبار می‌نامد، تانک‌ها و نظامیان خود را در شمال سوریه مستقر کرد.

آنکارا در حالی همچنان بر ادامۀ عملیات نظامی در خاک سوریه تأکید دارد که دمشق مداخلۀ نظامی ترکیه را در سوریه محکوم کرده و آن را نقض آشکار حاکمیت سوریه دانسته است.

وزارت امور خارجۀ سوریه در واکنش به ادامۀ عملیات ترکیه در خاک این کشور تأکید کرده است، هدف ترکیه مبارزه با گروه تروریستی داعش نیست، بلکه آنکارا می‌خواهد گروه‎های تروریستی دیگر را جایگزین داعش در این کشور کند.

ترکیه ازجمله کشورهایی است که به حمایت از گروه داعش متهم است. گفته می‌شود بخش عمدۀ تروریست‌های داعش، از خاک ترکیه وارد سوریه می‌شوند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku