هر چند با پیروزی دونالد ترامپ، نتایج نظرسنجیها و پیشبینی کارشناسان دربارۀ نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا غلط از آب درآمد، اما این اشتباه برای بعضیها بسیار گران تمام شد.
هفتهنامۀ نیوزویک و یکی از شرکایش پس از چاپ 125 هزار نسخۀ ویژه با عنوان «خانم رئیسجمهور» که برای جشن پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات طراحی شده بود، مجبور شدهاست برای بازپسگیری این مطالب فراخوان بدهد.
تاپیکس مدیا که تحت لیسانس نیوزویک فعالیت میکند، 2 نسخۀ ویژه برای پوشش نتایج انتخابات ریاستجمهوری امریکا تهیه کرده بود، اما نسخهای را که «سفر تاریخی هیلاری کلینتون به کاخ سفید» نام داشت در روزنامهفروشیها توزیع کرد.
تونی روماندو، مدیر اجرایی تاپیکس مدیا در این باره گفت: «ما هم مثل بقیه در این زمینه اشتباه کردیم.»
این نسخهها که سهشنبه (18 آبان) در روزنامهفروشیها توزیع شده بود به سرعت جمعآوری شد.
روماندو افزود: «از تمامی عمدهفروشها و خردهفروشها خواسته شده تمامی نسخههای یادشده را برگردانند تا ما بتوانیم جا را برای (150 هزار نسخه از) ویژهنامۀ پیروزی رئیسجمهور ترامپ باز کنیم. ما پیشبینی میکنیم که این مطلب فروش خوبی داشته باشد چراکه تقاضای زیادی برای آن وجود دارد.»
وی افزود تنها 17 نسخه از ویژهنامۀ پیروزی کلینتون به فروش رسید.
برخی از طرفداران ترامپ با مشاهدۀ این مطلب ادعا کردند که این موضوع از تبانی بین رسانههای جریان غالب و کمپین انتخاباتی کلینتون حکایت میکند.
پیروزی ترامپ در انتخابات ریاستجمهوری امریکا حتی روزنامهنگاران شبکههای خبری را نیز حیرتزده کرد.
انجمن تخصصی نظرسنجیها در امریکا تحقیقی را دربارۀ علت غلط بودن نتایج نظرسنجیها دربارۀ انتخابات ریاستجمهوری این کشور آغاز کردهاست.
استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تیوی فارسی» بلامانع است.