هفتمین روز عملیات موصل؛ هلاکت مشاور ارشد داعش

نیروهای عراقی در جنوب موصل؛ 1 آبان 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در ادامۀ پیشروی نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی موصل، معاون والی خودخوانده گروه تروریستی داعش در موصل به هلاکت رسیده‌است.

به گزارش تلویزیون رسمی عراق، هواپیماهای عراقی منطقۀ تل کیف در شمال غرب موصل را بمباران کردند که در این حملات ابو اسمه، یکی از مشاوران ارشد ابوبکر بغدادی، سرکردۀ گروه تروریستی داعش، به همراه تعدادی از تکفیری‌ها کشته شدند.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، در ساعات اولیۀ دوشنبه (26 مهر) از آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی موصل از اشغال تروریست‌های داعش خبر داد.

با آغاز این عملیات، حدود 60 هزار نیروی ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای بسیج مردمی و پیشمرگه‌های کُرد، در حومۀ شهر موصل به پاکسازی و پیش‌روی پرداختند.

گزارش‌های منتشرشده از موفقیت نیروهای عراقی و آزادسازی ده‌ها روستا در حومۀ جنوبی، شرقی و شمالی موصل حکایت دارد.

نیروهای بسیج مردمی عراق در جنوب شهر موصل؛ 1 آبان 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

تازه‌ترین تحولات عملیات موصل در هفتمین روز به شرح زیر است:

**یک زن از مبارزان نیروهای پیشمرگه کرد 3 تن از عناصر داعش را به اسارت گرفت. سایت‌های اجتماعی با دادن لقب «شیر زن و دختر شجاع» به این خانم، مردان داعشی را به «موش» تشبیه کردند.  بیش از 500 زن عضو نیروهای پیشمرگه هستند.

** گزارش‌ها حاکیست نیروهای امنیتی ارتش عراق جلوی حمله عناصر داعش به رطبه در مرز اردن را گرفته و 5 خودروی آنها را منهدم کردند. علاوه بر این، حملات انتحاری گروه تکفیری داعش به روستای خوین در جنوب موصل با شکست مواجه شده‌اند. گروه حشد شعبی تصاویری از آزادی مشراق بیجوانیه و تل طیبه در جنوب موصل را منتشر کرده است.

**در تحولی دیگر، گروه تکفیری داعش روز گذشته 16 تن از شهروندان موصل را با پرتاب از روی پل سوم در شهر اعدام کرد.

** نیروهای پیشمرگه کرد روستاهای تربزا و تیسخراب در منطقه بعشیقه را آزاد کردند. علاوه بر این،  یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری‌شدۀ داعش قبل از رسیدن به هدف در منطقه بعشیقه توسط نیروهای پیشمرگه کرد منفجر گردید. در همین حال نیروهای امنیتی عراق حملات انتحاری داعش را به جنوب موصل با شکست مواجه کردند.

** پلیس عراق از هلاکت 36 تن از عناصر تروریستی داعش که اغلب‌شان اهل چچن بودند، در نزدیکی منطقۀ شوره خبر داد.

** یک منبع نظامی اعلام کرد تک‌تیرانداز موصل توانست یک عنصر داعشی را هنگام تلاش برای بریدن سر نوجوانی در داخل موصل به هلاکت برساند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی السومریه نیوز عراق، عنصر داعشی قصد داشت سر این نوجوان را به اتهام پیوستن به گردان مقاومت ملی و انجام عملیات مسلحانه علیه داعش، مقابل مردم از تن جدا کند.

گفتنی‌ است 4 منطقه در موصل در روزهای گذشته شاهد تک‌تیراندازی بوده که شمار زیادی از عناصر وابسته به داعش را به هلاکت رسانده‌است؛ اهالی منطقه به وی لقب «تک‌تیرانداز موصل» را داده‌اند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku