News   /   اروپا

برگزاری همه‌پرسی در مجارستان برای نپذیرفتن پناهجویان

زنان با لباس‌های سنتی در یک همه‌پرسی که هدفش کاهش پذیرش پناهجویان در مجارستان است، شرکت کرده‌اند. 11 مهر 1395 (عکس از خبرگزاری رویترز)

مردم مجارستان امروز یکشنبه برای شرکت در یک همه‌پرسی دربارۀ پذیرش نظام سهمیه‌بندی اجباری اتحادیۀ اروپا برای پذیرش پناهجویان به پای صندوق‌های رأی رفتند.

هدف از این همه‌پرسی که بنا به درخواست ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان، برگزار شده است، محدود کردن تعداد پناهجویان در این کشور است.

دولت قبل از برگزاری همه‌پرسی با پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، تصویری منفی از پناهجویان در اذهان عمومی ایجاد کرده‌است.

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان و از مخالفان سرسخت پذیرش پناهجویان، بوداپست- 11 مهر 1395 (عکس از رویترز)

دولت همچنین با پخش بروشورها و پوسترهایی بین مردم و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی دربارۀ «خطرات ناشی از پذیرش پناهجویان»،هشدار داده‌است.

مجارستان حدود 10 میلیون نفر جمعیت دارد و در صورتی که اکثریت مردم به طرح اتحادیۀ اروپا رأی منفی بدهند، دولت اقداماتی را برای لغو آن اجرا خواهد کرد.

زن مجار که به همراه کودکانش در همه‌پرسی شرکت کرده است، روستای روزکه در جنوب مجارستان و نزدیک مرز صربستان- 11 مهر 1395 (عکس از رویترز)

اوربان، سال گذشته میلادی مدت کوتاهی پس از دهجوم گستردۀ پناهجویان به اروپا، در سخنرانی خود در کنگرۀ مجارستان گفت با هجوم «بیشتر و بیشتر مسلمانان»، اروپا دیگر قابل‌شناسایی نخواهد بود.

مجارستان سال گذشته که موجی از پناهجویان عمدتاً عراقی و سوری به‌سوی این کشور حرکت کردند، از آنان استقبال نکرد و با اقدامات سخت‌گیرانه از جمله نصب سیم‌خاردار و استقرار نیروهای محافظ موسوم به «شکارچیان مرزی»، سعی کرد از ورودشان جلوگیری کند.

برگزاری همه‌پرسی در روستای روزکه در جنوب مجارستان نزدیک مرز صربستان- 11 مهر 1395 (عکس از رویترز)

دولت مجارستان حتی در برخی مناطق در مرز این کشور با صربستان، که گروهی از پناهجویان با شکستن موانع تلاش کردند وارد کشور شوند، از پلیس ضد شورش استفاده کرد و نیروهای پلیس نیز به سوی پناهجویان گاز اشک‌آور شلیک کردند.

مجارستان سال گذشته میلادی در پی توافقی با اتحادیۀ اروپا کمتر از 1300 پناهجو را پذیرفت.

نظارت مرزبانی در روز همه‌پرسی هم ادامه دارد، مناطق مرزی نزدیک روستای اسوتالوم در جنوب مجارستان- 11 مهر 1395 (عکس از رویترز)

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku