News   /   اروپا

انتقاد سازمان ملل از بازداشت پناهجویان در اروپا

زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل

آژانس پناهندگان سازمان ملل از «افزایش نگران کننده» بازداشت پناهجویان در یونان و ایتالیا انتقاد کرده و از مقامات اروپایی خواسته است تا جایگزینی برای بازداشت کودکان در نظر گیرند.

براساس آمارهای آژانس پناهندگان سازمان ملل، سال گذشته بیش از یک میلیون پناهجو که عمدتاً از جنگ سوریه گریخته بودند، از طریق یونان وارد اروپا شدند. همچنین از ابتدای سال 2016 تاکنون بیش از 150 هزار پناهجوی دیگر که 38 درصد از آنان کودک بودند، وارد اروپا شده‌اند.

ایتالیا نیز در واکنش به افزایش ورود پناهجویان به خاک این کشور، بازداشتگاه‌های اجباری راه اندازی کرده است تا تکلیف روند درخواست پناهجویی تازه واردان مشخص شود.

زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، روز دوشنبه در سخنانی در شورای حقوق بشر این سازمان در ژنو گفت: «حتی کودکان بدون همراه نیز معمولا در زندان‌ها یا بازداشتگاه‌هایی که با سیم خاردار احاطه شده، نگهداری می‌شوند.»

وی گفت: «باید گزینه‌های جایگزینی برای بازداشت کودکان در نظر گرفته شود.»

زید گفت کشورهای اروپایی می‌تواند «سیستم‌های مدیریت مهاجرت» را راه اندازی کنند و درخواست‌های افراد را به منظور حفاظت بین المللی مورد بررسی قرار دهند.

پناهجویان در جزیره لسبوس یونان (عکس از خبرگزاری فرانسه)

زید همچنین از لفاظی‌های ضد پناهجویان انتقاد کرد و خواستار مقابله با آنان شد.

پناهجویان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا از بیم جنگ از کشورهای خود فرار می‌کنند و از طریق ترکیه و لیبی، خود را به یونان و ایتالیا و سپس دیگر کشورهای اروپایی می رسانند.

گفتنی است، تاکنون هزاران نفر از پناهجویانی که قصد رسیدن به کشورهای اروپایی را داشته اند، در این مسیر خطرناک جان خود را از دست داده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku