پیکارجویان پ.ک.ک یک سرباز را در جنوب شرق ترکیه کشتند

گارد احترام ارتش ترکیه تابوت یک سرباز را که در حمله پیکارجویان پ.ک.ک به شهر وان کشته شده بود در مراسم خاکسپاری وی در آنکارا حمل می‌کنند، 21 تیر 1395 (عکس از آسوشیتدپرس)

در حملات جداگانه اعضای یک گروه جدایی طلب کرد در جنوب شرق ترکیه دست‌کم یک سرباز کشته و 5 نیروی پلیس نیز زخمی شده‌ اند.

منابع آگاه امنیتی که به نام‌شان اشاره نشده گفتند پیکارجویان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در ساعات پایانی روز یکشنبه (7 شهریور) یک بمب کنار جاده ای را که نیروهای ارتش ترکیه تلاش می‌کردند آن را خنثی کنند در بزرگراهی در خارج از شهر حکاری از راه دور منفجر کردند که به کشته شدن یک سرباز منجر شد. شهر حکاری در هزار و 26 کیلومتری شرق آنکارا، پایتخت ترکیه قرار دارد.

در این حمله 3 سرباز نیز زخمی شدند.

در یک حادثه دیگر در استان سیرت در جنوب شرق ترکیه نیز در اثر انفجار بمب در مسیر خودروی گشتزنی پلیس در جاده منتهی به استان شرناق 5 مأمور پلیس زخمی شدند.

2 پیکارجوی پ.ک.ک نیز در منطقه باش قلعه در استان وان خود را به نیروهای امنیتی ترکیه تسلیم کردند.

در این تصویر پیکارجویان پ.ک.ک در حال درگیری با نیروهای امنیتی ترکیه در شهر نصیبین در جنوب ترکیه دیده می‎شوند، 6 اسفند 1394
در این تصویر پیکارجویان پ.ک.ک در حال درگیری با نیروهای امنیتی ترکیه در شهر نصیبین در جنوب ترکیه دیده می‎شوند، 6 اسفند 1394 

9 پیکارجوی پ.ک.ک پیشتر در درگیری با نیروهای ارتش ترکیه در مناطقی از استان حکاری کشته شده بودند. در این درگیری‌ها 2 سرباز ترک نیز به ضرب گلوله زخمی شدند.

نیروهای ارتش ترکیه در چند ماه گذشته عملیات‌ زمینی و هوایی را علیه مواضع پ.ک.ک در منطقه مرزی جنوب شرق این کشور و منطقه کردستان عراق اجرا کرده اند.

این کمپین در پی بمب‌گذاری در شهر سوروچ در جنوب ترکیه در ژوئیه 2015 آغاز شد که در اثر آن بیش از 30 غیرنظامی جان باختند. مقام‌های ترکیه گروه تروریستی تکفیری داعش را مسئول این اقدام تروریستی می‌دانند.

پیکارجویان پ.ک.ک که دولت آنکارا را به حمایت از داعش متهم می‌کنند پس از این انفجار یک رشته حملات تلافی جویانه را علیه نیروهای امنیتی ترکیه آغاز کردند که به نوبه خود به عملیات نظامی آنکارا منجر شد. 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku