News   /   آفريقا

انفجار بمب در مصر؛ 4 کشته، 7 زخمی

تصویری آرشیوی از یک خودروی غیرنظامی که بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای منفجر شده است. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

انفجار بمب در نزدیکی یک مرکز پلیس در شهر العریش در شبه جزیره سینای مصر 4 کشته و 7 زخمی برجای گذاشته است.

پایگاه خبری الیوم السابع مصر به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، 4 تن از مجروحان این انفجار نیروهای امنیتی و 3 تن دیگر غیرنظامی هستند.

این گزارش می‌افزاید این بمب قرار بود هنگام عبور نیروهای امنیتی منفجر شود، اما هنگام عبور رهگذران در این منطقه منفجر شد.

این انفجار یک روز پس از آن روی داد که نیروهای امنیتی مصر در عملیاتی گسترده سرکرده گروه تکفیری انصار بیت المقدس را که پس از اعلام وفاداری به داعش به ولایت سینا تغییر نام داده بود، کشتند.

محمد سمیر، سخنگوی ارتش مصر، روز پنج شنبه گفت نیروهای مسلح این کشور موفق شدند با انجام یک عملیات نظامی موفقیت‌آمیز، عناصر تروریستی را در العریش هدف قرار دهند.

وی افزود: «در این عملیات، ابودعاء الانصاری سرکرده گروه تروریستی انصار بیت‌ المقدس در سینا، به هلاکت رسید و تعدادی انبار سلاح و مهمات منهدم شد.»

سمیر گفت در این عملیات که در آن مناطقی از جنوب و جنوب غرب العریش هدف قرار داده شد، علاوه بر سرکرده انصار بیت‌ المقدس، شماری از برجسته ترین دستیاران وی و بیش از 45 تکفیری دیگر به هلاکت رسیدند.

تصویری آرشیوی از نیروهای امنیتی مصر در استان سینای شمالی (عکس از خبرگزاری فرانسه)

این گروه تروریستی در سال‌های اخیر بارها نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را در سراسر مصر به ویژه در استان سینای شمالی هدف قرار داده و تاکنون صدها تن را کشته و زخمی کرده است.

مصر از زمان برکناری محمد مُرسی، اولین رئیس جمهور منتخب این کشور، در کودتای نظامی تحت فرمان عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور فعلی و فرمانده نیروهای مسلح وقت در جولای 2013 (تابستان 1392) صحنه ناآرامی و خشونت بوده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku