News   /   آفريقا

انفجار در شبه جزیره سینا؛ کشته شدن 2 نیروی پلیس مصر

تصویری آرشیوی از محل انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شبه جزیره سینای مصر (عکس از خبرگزاری فرانسه)

وزارت کشور مصر از انفجار بمب کنار جاده‌ای در شبه جزیره سینا و کشته شدن دو نیروی پلیس خبر داده است.

وزارت کشور مصر روز دوشنبه اعلام کرد در این انفجار که در مسیر یک کاروان نیروهای پلیس روی داد، یک ستوان و یک گروهبان پلیس کشته و دو افسر پلیس و همچنین یک سرباز وظیفه زخمی شدند.

در همین حال خبرگزاری اعماق، خبرگزاری وابسته به گروه تروریستی داعش گزارش داد یک بمب کار گذاشته شده از سوی تکفیری‌ها در شبه جزیره سینا، در مسیر یک دستگاه خودروی مین روب پلیس مصر منفجر شده است؛ اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا این گزارش به حادثه اعلام شده از سوی وزارت کشور مصر باز می‌گردد یا خیر.

تصویر آرشیوی از انتقال مجروحان یک انفجار تروریستی در شبه جزیره سینا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

مصر از زمان برکناری محمد مُرسی، اولین رئیس جمهور منتخب این کشور، در کودتای نظامی تحت فرمان عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور فعلی و فرمانده نیروهای مسلح وقت در جولای 2013 (تابستان 1392) صحنۀ ناآرامی و خشونت بوده است.

همچنین در پی برکناری مرسی، گروه انصار بیت المقدس، از گروه‌های شبه نظامی مستقر در شبه جزیره سینا، با گروه تروریستی داعش اعلام بیعت کرد و نام خود را به گروه ولایت سینا تغییر داد.

این گروه تروریستی در سال‌های اخیر بارها نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را در سراسر مصر به ویژه در استان سینای شمالی هدف قرار داده و تاکنون صدها تن را کشته و زخمی کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku