News   /   اروپا

«آلمان با خطر حملات تروریستی روبرو است»

توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان، در یک نشست خبری (30 تیر 1395 - عکس از خبرگزاری فرانسه)

توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان، گفته است کشورش همچنان با احتمال حملات تروریستی مواجه است.

این در حالی است که وی هرگونه ارتباط بین سیاست درهای باز دولت آلمان در خصوص پناهجویان با حملۀ دوشنبه به یک قطار مسافربری در ایالت بایرن را رد کرد.

حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (ای.اف.دی) که مخالف پناهجویان است، حملۀ مسلحانۀ یک فرد به قطار مسافربری را دستاویزی برای انتقاد از سیاست‌های مهاجرتی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، قرار داد.

سیاست‌های مرکل در قبال پناهجویان باعث شده است در سال 2015 حدود یک میلیون و یکصد هزار پناهجو که عمدتاً از جنگ در سوریه گریخته‌اند، وارد آلمان شوند.

دمزیر گفت: «نمی‌توان گفت که هیچ ارتباطی بین پناهجویان و تروریسم وجود ندارد، اما پیش از آن نیز این خطر (تروریسم) وجود داشته و همچنان، صرف‌نظر از مسألۀ پناهجویان، وجود دارد.»

یک نوجوان 17 ساله حدود ساعت 15: 9 دوشنبه شب به وقت محلی (28 تیر) با تبر و چاقو به مسافران قطاری در نزدیکی شهر وورتسبورگ واقع در شمال غرب مونیخ حمله کرد. فرد مهاجم پس از این حمله به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

یک فرد مسلح به این قطار مسافربری در آلمان حمله و 4 نفر را زخمی کرد (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در این حمله 4 نفر از گردشگران هنگ‌کنگی به شدت مجروح شدند.

 تحقیقات ابتدا نشان داد که این فرد از مهاجران افغان بوده اما وزیر کشور آلمان چهارشنبه اعلام کرد که شواهدی مبنی بر پاکستانی بودن این فرد وجود دارد.

یوآخیم هرمان، وزیر داخلی ایالت بایرن، دربارۀ عامل این حمله گفت: «این نوجوان 17 ساله در تلاش برای کسب پناهندگی و بدون همراه وارد آلمان شده بود.»

این حمله تنها 4 روز پس از حملۀ یک مرد تونسی با کامیون به مردم شهر نیس در فرانسه اتفاق افتاد. در این حمله رانندۀ کامیون مردمی را که برای جشن روز ملی فرانسه به خیابان‌ها آمده بودند زیر گرفت و 84 نفر را کشت.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این دو حمله را بر عهده گرفته است. دمزیر با اشاره به اینکه دولت سال گذشته سلسله اقداماتی را برای بهبود وضعیت امنیتی پیشنهاد داد، افزود آلمان باید خود را برای مواجهه با حملات بیشتر آماده کند. 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku