افزایش بودجه شهرک‌سازی‌ غیرقانونی اسرائیل

تصویری از یک مرد فلسطینی در محدوده شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل در حومه شهر الخلیل در کرانه باختری اشعالی، 16 تیر 1395 ( عکس از خبرگزاری فرانسه)

رژیم اسرائیل با نادیده گرفتن درخواستهای بین‌المللی برای توقف شهرک سازیهای غیر قانونی در سرزمینهای اشغالی، از اختصاص حدود 13 میلیون دلار دیگر برای ساخت و سازهای تازه در کرانه باختری خبر داده است.

به گفته مسئولان اسرائیلی، رژیم اسرائیل یکشنبه تخصیص حدود 50 میلیون شِکِل معادل 12.8 میلیون دلار برای تشدید ساخت‌وسازها در شهر الخلیل و نیز شهرک قریه اربع در حومه الخلیل در کرانه باختری اشغالی را تصویب کرد.

این بودجه ظرف سه سال آینده هزینه خواهد شد.

رژیم اسرائیل پیشتر بودجه شهرک سازی غیرقانونی در نقاط مختلف اراضی اشغالی فلسطینی را 18 میلیون دلار افزایش داده بود.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از 230 شهرکی که رژیم اسرائیل بعد از جنگ سال 1967 میلادی و اشغال سرزمین‌های فلسطینی از جمله در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، ساکن هستند.

شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی همواره به عنوان یکی از موانع اصلی مذاکرات به اصطلاح صلح میان تل آویو و تشکیلات خودگردان فلسطین محسوب می شود.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال 1967 هستند، اما این رژیم از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه سر باز می‌زند.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های اسرائیل را غیرقانونی می‌دانند چرا که اسرائیل در جنگ سال 1967 میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هرگونه ساخت‌و‌ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku