News   /   آمريکا

اعتراضات گسترده علیه خشونت پلیس امریکا همچنان ادامه دارد

پلیس امریکا در حال بازداشت معترضان در باتون روژ لوئیزیانا، در جریان اعتراضات علیه تیراندازی‌های مرگبار پلیس علیه سیاهپوستان 19 تیر 95 (عکس از خبرگزاری فرانسه )

موج اعتراضات به تیراندازی‌های مرگبار افسران پلیس امریکا علیه امریکایی‌های آفریقایی تبار در سراسر این کشور همچنان ادامه دارد .

صدها معترض روز شنبه(19 تیر) در کالیفرنیا در اعتراض به تیراندازی های مرگبار پلیس علیه سیاهپوستان در لوئیزیانا و مینه سوتا در خیابانهای سانفرانسیسکو راهپیمایی کردند.

تظاهرات کنندگان با آمدن به خیابان‌های سانفرانسیسکو چندین جاده و خیابان منتهی به «بی بریج» را مسدود کردند.

گشت بزرگراه کالیفرنیا عصر شنبه (19 تیر) در پی موج اعتراضات و ایجاد ترافیک مجبور شد تا دستکم دو بار دسترسی به بی بریج را مسدود کند.

اعتراضات در سانفرانسیسکو همچنین تعطیلی موقت یک فروشگاه معروف در یک مرکز تجاری در جنوب این شهر را موجب شد.

در بخش مرکزی کالیفرنیا نیز صدها نفر در اعتراض به خشونت پلیس چندین  تقاطع را مسدود کردند. این درحالی بود که افسران پلیس ضد شورش مجبور شدند برای جلوگیری از گسترش اعتراضات،  خیابانی فرعی را مسدود کنند.

تصویری از اعتراضات به خشونت پلیس در میدان یونیون در نیویورک (عکس ازخبرگزاری فرانسه)

در کلرادو نیز هواداران سیاهپوستان از برنامه خود برای ادامه برگزاری تحصن 135 ساعته تا روز سه شنبه در« دنور» در واکنش به تیراندازی مرگبار علیه سیاهپوستان در مینه سوتا و لوئیزانا خبر دادند. گفته می‌شود در سال جاری در هر 135 ساعت یک سیاه پوست توسط پلیس کشته شده است.

این تجمع اعتراض آمیز از عصر پنجشنبه ساعاتی قبل از کشته شدن افسران پلیس در دالاس آغاز شد.

در فلوریدا نیز صدها نفر با راهپیمایی در «وست پالم ویچ» و «فورت لادردیل» درحمایت  از جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» تظاهرات آرام برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات شعار سر می دادند: «هیچ عدالت و صلحی نیست» و «دستها بالا، تیراندازی نکنید.»

این تظاهرات پس از تیراندازی‌های مرگبار پلیس علیه سیاهپوستان در «باتون‌روژ» پایتخت و دومین شهر بزرگ لوئیزیانا و «سنت پل» مینه سوتا و حمله یک تک تیرانداز علیه افسران پلیس در دالاس برگزار شد.

 معترضان جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» در واشنگتن دی سی  که علیه خشونت پلیس امریکا شعار سر می دهند.(عکس از خبرگزاری فرانسه)

میامی نیز عصر شنبه شاهد برگزاری اعتراضات علیه خشونت پلیس بود.

 صدها نفر نیز در مقابل اداره پلیس باتون روژ در لوئیزیانا تظاهرت کردند.

این تظاهرات روز شنبه در اعتراض به قتل آلتون استرلینگ، شهروند امریکایی آفریقایی تبار به ضرب گلوله دو افسر پلیس امریکا،  برگزار شد.

 سخنگوی پلیس از توقیف دو قبضه سلاح گرم و بازداشت چندین معترض در جریان این  اعتراضات  خبر داد.

صدها نفر در نیویورک سیتی نیز در اعتراض به تیراندازی‌های مرگبار پلیس علیه سیاهپوستان تظاهرات کردند .

تصویری از معترضان در نیویورک سیتی که در حمایت از جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» در نیویورک سیتی شعار سر می دهند .(عکس از خبرگزاری فرانسه )

شرکت کنندگان در این راهپیمایی از «سیتی‌هال» به سمت منطقه « برادوی» شعار«جان سیاهپوستان اهمیت دارد» و «عدالت و صلحی وجود ندارد» سر می دادند. به گفته سخنگوی پلیس، چندین معترض در این اعتراضات بازداشت شدند .

 در پنسلوانیا نیز عصر شنبه صدها نفر در اعتراض به خشونت‌های پلیس علیه سیاهپوستان تظاهرات کردند.

تصویری از معترضان در مینه سوتا که در اعتراض به قتل  فیلاندو کاستیل، امریکایی سیاهپوستی که به ضرب گلوله پلیس امریکا کشته شد، تظاهرات کرده‌اند.(عکس از خبرگزاری فرانسه)

گروهی متشکل از یکصد معترض نیز در فیلادلفیا به سمت دو دفتر پلیس در شمال این شهر تظاهرات کردند.

سازماندهندگان این اعتراضات در گفت و گو با «دیلی نیوز» از برنامه خود برای مختل کردن فعالیت پلیس و ایجاد ترافیک در این منطقه خبر داده و گفته بودند تیراندازی پنجشنبه شب علیه افسران پلیس سفید پوست در دالاس، آن‌ها را از ادامه اعتراضات بازنخواهد داشت.

در «رود آیلند» ایالت نیوانگلند و همچنین سالت‌لیک‌سیتی یوتا نیز صدها معترض در حمایت از جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» راهپیمایی کردند.

این اعتراضات در حالی برگزار شده است که چند افسر نیروی پلیس در حملات پیاپی و کم سابقه اخیر در ایالت‌های تنسی، میسوری و جورجیا علیه نیروهای امنیتی، زخمی شده‌اند.

پنج شنبه شب، در مرگبارترین حمله علیه نیروی پلیس امریکا بعد از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 ، پنج نیروی پلیس در اثر تیراندازی یک مرد مسلح کشته و هفت پلیس دیگر زخمی شدند.

این حمله کم سابقه در جریان تظاهرات معترضان امریکایی علیه کشته شدن دو مرد سیاهپوست به دست پلیس امریکا در تگزاس صورت گرفت.

عصر چهارشنبه به وقت امریکا، «فیلاندو کستایل» مرد سیاهپوست 32 ساله که همراه همسر و دختر 4 ساله‌اش در حال رانندگی در یکی از خیابان‌های ایالت «مینه‌سوتا» بود، حین توقف در ترافیک هدف گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد. «آلتون استرلینگ» نیز سیاهپوستی دیگر بود که یک روز قبل از آن بر اثر گلوله افسران پلیس در ایالت «لوئیزیانا» آمریکا جان خود را از دست داد.

این دو سیاهپوست تازه ترین قربانیانی هستند که در ادامه کشتار امریکایی‌های آفریقایی‌تبار در تیراندازی پلیس ایالات متحده به قتل رسیده‌اند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku