News   /   اروپا

اشتاین مایر: تحریم روسیه باید به تدریج لغو شود

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان

وزیر امور خارجه آلمان می‌گوید در صورت پیشرفت در روند صلح، اتحادیه اروپا باید به تدریج تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه بر سر بحران اوکراین لغو کند.

این اظهارات فرانک والتر اشتاین مایر که روز یکشنبه مطرح شد، نشان از وجود اختلاف در ائتلاف حاکم در آلمان دارد؛ اشتاین مایر از حزب سوسیال دموکرات از اتخاذ مواضع ملایم‌تر در برابر روسیه حمایت می‌کند. با این حال حزب محافظه کار آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان خواهان سیاست‌های سخت گیرانه‌تر در قبال مسکو است.

مرکل بارها گفته است که تحریم‌ها علیه روسیه تنها در صورتی لغو می‌شود که توافق صلح به طور کامل اجرا شود و به مناقشه در اوکراین پایان دهد.

این در حالی است که اشتاین مایر لحنی متفاوت دارد. وی گفت: «تحریم‌ها به خودی خود هدف نیستند. آنها در عوض باید انگیزه‌ای به منظور تغییر در رفتار ایجاد کنند.»

وی گفت در صورتی که مسکو نشان دهد در حال اجرای مفاد توافق صلح مینسک در اوکراین است، وی از لغو تدریجی تحریم‌ها علیه روسیه حمایت می‌کند.

ویرانه های ناشی از درگیری های اخیر در مناطق شرقی اوکراین (عکس آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

اشتاین مایر با رد برخی اتهام‌ها مبنی بر اینکه وی «حامی کرملین» است، تاکید کرد: «رویه همه یا هیچ، حتی اگر در ظاهر خوب به نظر برسد، کارایی ندارد.»

وی با اشاره به جنگ سوریه هم  گفت: «اگر ما بخواهیم برای دیگر مناقشات بزرگ هم راه حل پیدا کنیم، ما باید بتوانیم اندیشه مشترک داشته باشیم.»

اتحادیه اروپا روز جمعه ممنوعیت هر گونه تعامل تجاری با شبه جزیره کریمه را که در سال 2014 پس از برگزاری یک همه پرسی از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد، برای یک سال دیگر تمدید کرد.

گفتنی است، روابط روسیه و غرب در پی برگزاری این همه پرسی تیره شده است.

همچنین انتظار می‌رود اتحادیه اروپا این هفته تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را تا پایان سال 2016 تمدید کند.

اشتاین مایر روز گذشته نیز از تصمیم ناتو برای برگزاری رزمایش نظامی در اروپای شرقی و نزدیک مرزهای روسیه انتقاد کرد و هشدار داد چنین اقداماتی می‌تواند تنش موجود در روابط با روسیه را وخیم‌تر کند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku