News   /   آمريکا

درخواست گروهی از دیپلمات‌های امریکایی برای حمله نظامی به سوریه

ساختمان وزارت امورخارجه آمریکا (عکس آرشیوی)

بیش از 50 دیپلمات آمریکایی با امضای درخواستی ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت اوباما در قبال سوریه، اجرای حمله نظامی علیه دولت این کشور را به بهانه نقض آتش بس خواستار شدند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال چاپ آمریکا با انتشار این نامه افزود، 51 دیپلمات وزارت امورخارجه آمریکا که عمده آنها دیپلمات‌های میان رده و بلند پایه هستند و برخی از آنها در امور سوریه نیز نقش مشاوره ای دارند، این نامه را تهیه کرده اند. این گروه در نامه خود خواستار "عملیات نظامی هدفمند" علیه دولت سوریه شده‌اند.

در این نامه آمده است، حمله نظامی علیه دولت سوریه به منزله تغییری بزرگ در سیاست‌های دولت اوباما است که تاکنون موضع مشخصی را در جنگ سوریه علیه طرف خاصی اعمال نکرده است.

درهمین رابطه یک مقام دولتی امریکا که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با رویترز گفت، مقامات کاخ سفید همواره مخالف حضور نظامی بیشتر امریکا در نا آرامی‌های سوریه هستند.

این مقام دولتی افزود، بدون شک این نامه تأثیری بر سیاست‌های دولت امریکا در نبرد علیه گروه ترویستی داعش نخواهد گذاشت.

از سوی دیگر یک مقام دیگر کاخ سفید گفت، این نامه حاکی از آن است که مقامات امریکایی که در امور سوریه فعال هستند بر این باورند سیاست‌های دولت اوباما تأثیرگذار نبوده است. آنها بر این باورند استفاده از گزینه نظامی علیه دولت سوریه می تواند به این نا آرامی‌ها پایان بخشد. 

در نامه این گروه از دیپلمات‌های امریکایی فقط به استفاده از حمله هوایی علیه نیروهای دولتی سوریه اشاره شده است و به انجام عملیات نظامی زمینی در خاک سوریه اشاره‌ای نشده است. این درحالی است که در حال حاضر نزدیک به 300 تن از نیروهای ویژه ارتش آمریکا برای آنچه واشنگتن مبارزه با تروریست‌های داعش می خواند، در خاک سوریه مستقر هستند.

جان برنان رئیس سازمان سیا در جلسه استماع  سنا در روز پنجشنبه 27 خرداد 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)       

جان کربی، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا ضمن خودداری از ارائه توضیح درباره نامه منتشر شده از سوی گروهی از دیپلمات‌های وزارت امورخارجه آمریکا گفت، جزئیات این نامه در حال بررسی است.

درهمین رابطه جان برنان، رئیس سیا در جلسه استماع سنای آمریکا که روز پنجشنبه برگزار شد، از تقویت قدرت دولت سوریه در یک سال گذشته خبر داد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku