News   /   اروپا

توقف پرواز ناوگان سوخو 27 روسیه، در پی سانحه هوایی مسکو

محل سقوط جنگنده سوخو 27 روسیه (عکس از اسپوتنیک)

فرمانده نیروی هوایی روسیه در پی سانحه هوایی مسکو، دستور توقف پرواز ناوگان هوایی سوخو 27 را صادر کرده است.

این تصمیم روسیه پس از آن اتخاذ شد که یک فروند جنگنده سوخو 27 در مراسم نمایش هوایی در منطقه مسکو سقوط کرد و در پی آن خلبان این جنگنده کشته شد.

سرلشکر ویکتور بوندارف فرمانده نیروی هوایی روسیه روز پنج شنبه در پی این حادثه، دستور داد تا زمان مشخص شدن علت این سانحه هوایی، کلیه پروازهای سوخو 27 متوقف شود.

در همین حال کمیسیون ویژه وزارت دفاع روسیه بررسی درباره این حادثه را آغاز کرده است.

خلبان این جنگنده پس از نمایش هوایی در منطقه مسکو و هنگام بازگشت به پایگاه هوایی دچار سانحه شد اما گزارش‌ها حاکی است سیستم بیرون راندن خلبان (ایجکت) عمل نکرده و وی نتوانسته است از هواپیما بیرون بپرد.

گفته می‌شود، ناوگان نیروی هوایی روسیه بیش از 300 فروند جنگنده سوخو 27 در اختیار دارد.

در همین حال ماگمود تولبویف خلبان آزمایش کننده هواپیما در گفتگو با خبرگزاری اینترفکس روسیه گفت این سانحه احتمالا بر اثر اشکال در سیستم نظارت پرواز هواپیما صورت گرفته است.

وی گفت: «ضعیف‌ترین بخش این هواپیما به مانند همه مدل‌های هواپیماهای روسی و امریکایی، سیستم نظارت پرواز آن است. ما این سیستم را سیستم هدایت می‌نامیم. این سیستم رابط میان خلبان و هواپیماست. این خطرناک‌ترین رابط است.»

گفتنی است، این جنگنده سوخو 27 یکی از اعضای تیم حرکات نمایشی هوایی موسوم به «شوالیه های روسیه» بود که در مراسم رژه نظامی در میدان سرخ مسکو حضور داشت.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku