دمشق: ترکیه در قالب محموله کمکی سلاح به تروریست‌ها می‌دهد

بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نماینده سوریه در سازمان ملل می‌گوید ترکیه محموله‌های تسلیحاتی را در قالب کاروان‌های امدادرسانی برای تروریست‌ها ارسال می‌کند.

بشار جعفری روز جمعه در نشست شورای امنیت گفت ترکیه با سود جستن از کانال‌های انسان‌دوستانه هزاران تروریست خارجی را وارد سوریه کرده و سلاح در اختیار آنها قرار داده است.

جعفری این اظهارات را در واکنش به گزارش ماهانه سازمان ملل درباره انتقال کمک‌های انسان‌دوستانه در سوریه مطرح کرد.

استفان اوبراین، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسان‌دوستانه و امدادرسانی اضطراری در این گزارش ادعا کرده بود دولت سوریه و گروه‌های معارض از عمدا در امر ارسال کمک‌ها دخالت کرده و محدودیت‌هایی را اعمال می‌کنند.

جعفری با رد کردن این اتهامات تاکید کرد دولت دمشق در انتقال محموله‌های کمکی «به جز اقلامی که شاید در اختیار تروریست‌ها قرار ‌گیرد» مانعی ایجاد نمی‌کند.

این مقام سوری ادامه داد دمشق از 26 درخواست سازمان ملل برای ارسال کاروان‌های امدادی در ماه مه با 19 مورد موافقت کرد اما سازمان ملل تنها سه کاروان ارسال کرد.

جعفری گفت: «همکاری جاده یکطرفه نیست، سازمان ملل نیز باید با دولت سوریه همکاری کند.»

وی افزود برخی کشورها از جمله ترکیه و عربستان سعودی از نیازها و مشقت‌های مردم سوریه بهره برداری سیاسی می‌کنند.

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت پشتیبانی اخیر برخی کشورها از گروه‌های تروریستی که روسیه قصد داشت آنها را در لیست سیاه قرار دهد، بر همه مشهود شده است.

کشورهای انگلیس، امریکا، فرانسه و اوکراین در 11 مه (22 اردیبهشت 95) با پیشنهاد روسیه برای تروریستی خواندن جیش الاسلام و احرار الشام مخالفت کردند.

جعفری تاکید کرد برخی کشورها ادعا می‌کنند برای حقوق بشر و مردم سوریه اهمیت قائلند اما عملکرد آنها با حرف‌هایشان تناقض دارد.

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku