ویدئو: نیروهای ویژه امریکا در سوریه

تصویری از نیروهای ویژه امریکایی در لباس کردهای سوریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در حالی که واشنگتن مدعی است فقط به منظور مشاوره نظامی نیرو به سوریه اعزام کرده است، تصاویر که به تازگی منتشر شده، حضور نیروهای ویژه امریکایی در خط مقدم را نشان می دهند. 

عکاس خبرگزاری فرانسه تصاویری از نیروهای ویژه امریکایی منتشر کرده که واشنگتن پست محل حضور این نیروهای ویژه را روستای فطیسه در 48 کیلومتری شمال رقه عنوان کرده است.

شبه نظامیان کرد از یگان‌های مدافع خلق که بخشی از نیروهای دموکراتیک کرد سوریه به شمار می‌آیند و در شمال سوریه با تروریست‌های داعش مبارزه می‌کنند، حضور این نیروهای ویژه امریکایی را تأئید کرده‌اند.

نیروهای دموکراتیک کرد سوریه از این هفته حملات خود را به شهر رقه پایتخت خودخوانده داعش آغاز کرده‌اند؛ این حملات پس از آن شروع شد که ژنرال جوزف وتل، فرمانده ستاد مرکزی نیروهای امریکایی در خاورمیانه به صورت محرمانه از سوریه دیدار کرد.

نیروهای دموکراتیک سوریه، ائتلافی از نیروهای سیاسی و نظامی کُرد، عرب، آشوری، ارمنی و ترکمن است که در خلال جنگ سوریه تشکیل شده ‌است و علیه داعش می‌جنگد.

به گفته عکاس خبرگزاری فرانسه، بیش از 12 نیروی ویژه امریکایی در این روستا حضور داشتند.

کاخ سفید چندی پیش اذعان کرد که بیش از 300 نیروی ویژه را به منظور مشاوره نظامی به سوریه اعزام کرده است.

در تصاویر منتشره مشهود است که برخی از نیروهای ویژه امریکایی لباس‌های نظامی یگان‌های مدافع خلق به تن دارند.

پیتر کوک سخنگوی پنتاگون نیز روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: «بله نیروهای ویژه ما در گذشته لباس‌هایی با علامت نیروهای همتای خود (شبه نظامیان کرد) به تن کرده‌اند.»

کوک بدون تایید یا رد هر گونه حضور نظامی امریکا در میدان نبرد در شمال سوریه گفت آنها «هر کاری به منظور تطبیق خود با آن اجتماع» و حفاظت از خود لازم باشد، انجام می‌دهند.

سخنگوی پنتاگون همچنین در پاسخ به سوالات خبرنگاران مبنی بر اینکه نیروهای ویژه امریکایی در میدان نبرد نیز حضور دارند، گفت: «آنها در خط مقدم نیستند. آنها مشاوره می‌دهند و کمک می‌کنند. نقش آنها مشاوره و کمک است و این مسئولیت تغییر نکرده است.»

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است؛ براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

در جنگ پنج ساله سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور جنگ زده آواره شده‌اند.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku