News   /   آمريکا

فرمانده ملوانان امریکایی متجاوز به آبهای سرزمینی ایران اخراج شد

سرنشینان دو شناور نیروی دریایی امریکا اواخر دی ماه سال گذشته پس از ورود به آبهای سرزمینی ایران در خلیج فارس بازداشت شدند.

نیروی دریایی امریکا فرمانده ده ملوان آمریکایی که دی ماه سال گذشته وارد آب های ایران در خلیج فارس شدند و برای ساعاتی تحت بازداشت بودند را به علت عدم کفایت در انجام وظیفه برکنار کرده است.

به گزارش اسوشیتدپرس، یک مقام نیروی دریایی امریکا که خواست نامش فاش نشود، گفته است راش به خاطر عدم نظارت و رعایت معیارهای لازم در یک رهبری موثر برکنار شده است.

به گفته این مقام نیروی دریایی امریکا، راش از سمت خود به عنوان فرمانده یگان ۴۰۰ نفره عزل و به سمت دیگری منصوب شده است.

نیروی دریایی اعلام کرده است که اریک راش از فرماندهی یگان 400 نفره که وی مسئولیت آموزش آنرا بر عهده داشت عزل و به پست دیگری منصوب شده است. با این حال بر اساس رویه نیروی دریایی این انتصاب به منزله بازنشستگی و اخراج بی سر و صدای وی می باشد. 

تصویری از ملوانان دستگیر شده امریکایی بعد از ورود غیرقانونی به حریم ایران. (دی ماه 1394)

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، اواخر دی ماه 10 ملوان امریکایی را به دلیل ورود غیر قانونی به آب های سرزمینی ایران در خلیج فارس بازداشت کرد.

روابط عمومی کل سپاه یک روز بعد با اشاره به عذرخواهی ملوانان و قطعیت غیر عمد بودن ورود غیر قانونی و غیر مجاز شناورهای رزمی امریکایی به آب‌های سرزمینی ایران، از آزاد کردن آنان خبر داد.

دو شناور نیروی دریایی امریکا، حامل 10 تفنگدار تا سه مایل به آبهای جزیره فارسی در خلیج فارس وارد شده بودند. مقامات امریکا علت ورود این دو شناور را مشکل در هدایت ناوبری عنوان کردند.

چند روز پس از این حادثه، سپاه پاسداران از لحظه دستگیری ملوانان تصاویر ویدئویی منتشر کرد که خشم مقامات امریکایی را بر انگیخت.

 

اعلام خبر برکناری فرمانده ملوانان امریکایی در حالی است که وزارت دفاع آمریکا بدون اشاره به جزئیات می گوید گزارش تحقیق رسمی نیروی دریایی در خصوص این واقعه هنوز به طور کامل پایان نیافته است .

هر چند نتایج تحقیقات گسترده درباره حادثه بازداشت تفنگداران در آبهای سرزمینی ایران منتشر نشده است، اما سی ان ان پیش از این گزارش داد، این ده ملوان در اثر چندین مرتبه اشتباه وارد آبهای ایران شدند. 

یک مقام وزارت دفاع امریکا نیز گفته است برخی دیگر از مسئولان دخیل در این حادثه نیز تحت تنبیه انضباطی قرار گرفته اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku