News   /   آمريکا

مقامات کانادا: احتمال دارد آتش‌سوزی دوبرابر شود

مأموران پلیس در میان دود غلیظِ ناشی از آتش سوزی، اتوبان 63 را که در نزدیکی شهر فورت مک موری در استان آلبرتای کانادا قرار دارد، بسته اند. (17 اردیبهشت 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

مقامات کانادا می‌گویند احتمال دارد آتش‌سوزی گسترده در شهر فورت مک موری در استان آلبرتای کانادا که هفته گذشته آغاز شده است، دوبرابر شود.

هوای خشک و وزش باد به شعله‌ور شدن آتش دامن زده است. این آتش‌سوزی گسترده تا صبح روز شنبه (18 اردیبهشت) مساحتی بالغ بر 1 هزار و 10 کیلومتر مربع  را در برگرفته بود و اکنون مقامات می‌گویند این میزان می‌تواند تا اواخر روز شنبه دوبرابر شود.

چاد موریسون، یکی از مقامات محلی بعداز ظهر جمعه (17 اردیبهشت) گفت: «هوا بسیار خشک است. باد همچنان از جنوب غرب به شدت می‌‎وزد و این موضوع آتش‌ را به سمت مناطق جنگلی در شمال  شرق هدایت می‌کند. بسیار محتمل است که تا پایان روز شنبه اندازۀ آتش دوبرابر شود.»

آتش سوزی گسترده در شهر فورت مک موری در استان آلبرتای کانادا در حال گسترش است. (عکس از خبرگزاری رویترز)

براساس گزارش هواشناسی دمای هوا در روز شنبه به حدود 28 درجۀ سانتیگراد رسیده است و افزایش دما مانعی برای مبارزه با شعله‌های درحال گسترش است.

این آتش‌سوزی بزرگ در قلب منطقه شن‌های نفتی کانادا، تا کنون حدود 88 هزار نفر را آواره کرده و حدود یک هزار و 600 ساختمان را بلعیده است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا طی سخنانی در پارلمان این کشور خواستار اتحاد برای رویارویی با این آتش سوزی شد. او از مردم نیز خواست کمک‌های خود را به صلیب سرخ برسانند.

آتش سوزی گسترده در کانادا تا کنون بیش از 88 هزار نفر را آواره کرده است. (عکس از خبرگزاری رویترز)

آتش سوزی گسترده که از دوازدهم اردیبهشت در مناطق جنگلی حومه شهر فورت مک موری آغاز شد، با وزش باد شدید به سرعت گسترش یافت و بیش از 2 هزار و 650 هکتار را فرا گرفت.

این آتش سوزی عصر سه شنبه (14 اردیبهشت) به مناطق جنوبی این شهر نزدیک و حتی باعث شد تا خروجی جنوبی این شهر بسته شود و ساکنان مجبور به فرار به سوی مناطق شمالی این شهر شدند.

در طول 24 ساعت گذشته نیروهای پلیس بیش از 2 هزار خودرو را به سمت جادۀ جنوبی شهر فورت مک کوری و شهرهای ادمونتون یا کلگری هدایت کردند.

حدود 40 درصد احتمال دارد که بارش باران در روز یکشنبه (19 اردیبهشت) به عملیات مقابله با آتش کمک کند. بیش از یک‌هزار آتش‌نشان مشغول مبارزه با گسترش این آتش‌سوزی مهیب هستند. 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku