دست کم 25 نفر در حملات تروریستی 24 ساعت گذشته در حلب سوریه کشته شده اند

تصویری از نیروهای امداد هنگام انتقال یک غیرنظامی که در حمله تروریست ها در حلب زخمی شده است. (خبرگزاری سانا، 11 اردیبهشت 1395)

در حملات خمپاره‌ای ستیزه جویان تروریست به دو منطقه مسکونی شهر حلب در شمال غرب سوریه، دست کم 25 نفر کشته شده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز شنبه به نقل از منابع فرماندهی نیروی پلیس حلب اعلام کرد تروریست های جبهه النصره ، گروه مرتبط با القاعده، در این حملات که در 24 ساعت گذشته به دو منطقه نیل و حمدانیه صورت گرفته است، نقش داشته اند.

 بر اساس این گزارش، شش تن از تلفات، زخمیان حملات روز گذشته بودند که روز شنبه در بیمارستان ها جان باختند.

 مقامات سوریه همچنین از وقوع حملات در اطراف عمارت شهرداری و میدان سعدالله الجابری در شهر حلب خبر دادند که تعدادی زخمی برجا گذاشته و به اموال شخصی و دولتی خساراتی وارد کرده است.

شهر حلب چند روز قبل به رغم آتش بس موقت شاهد بروز درگیری بوده است.

آتش بس در سوریه اواخر فوریه با میانجی گری امریکا و روسیه در تلاش برای تسهیل مذاکرات صلح میان طرفین درگیر، برقرار شد.

تروریست ها روز جمعه مسجدی را در منطقه تحت کنترل دولت در حلب هدف قرار دادند که در اثر آن 15 نفر کشته و 30 تن زخمی شدند. به گزارش شبکه تلویزیونی دولتی سوریه مسجد ملا خان در منطقه باب الفرج و اطراف آن زمانی که نمازگزاران بعد از نماز جمعه در حال خروج از مسجد بودند، هدف حمله قرار گرفت.

دولت سوریه می گوید توقف حملات به مناطق تحت کنترل تروریست ها در حلب ممکن است سبب شود تروریست هایی که چندین منطقه این شهر را تحت کنترل دارند ، تقویت شوند و حتی مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی را هدف حملات بیشتر قرار دهند.

حلب از سال 2012، یک سال بعد از آغاز درگیری و ناآرامی در سوریه،  به دو بخش تحت کنترل نیروهای دولتی و تروریست ها تقسیم شده است. آغاز مجدد درگیری و ناآرامی در شهر حلب در چند روز گذشته ده ها کشته برجا گذاشته است.

تاکید امریکا بر کاهش خشونت در حلب

 این تحولات در حالی صورت می گیرد که وزارت امور خارجه امریکا می گوید برای کاهش حملات خشونت آمیز در سوریه به ویژه توقف خون ریزی در استان حلب به «ابتکاراتی خاص» پرداخته است.

جان کری، وزیر خارجه امریکا . (عکس از خبرگزاری فرانسه)

 جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه امریکا، روز شنبه اعلام کرد جان کری وزیر خارجه این کشور درباره این موضوع با استفان میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، و ریاض حجاب از مذاکره کنندگان گروه های مخالف دولت دمشق تلفنی صحبت کرده است.

 به گفته کربی، جان کری همچنین از روسیه خواسته است دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه ، را برای توقف «حملات هوایی کورکورانه» در حلب تحت فشار قرار دهد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku