سازمان ملل: هیات حوثی وارد کویت شد

حمزه الحوثی، رئیس هیات یمنی عازم کویت (عکس از خبرگزاری فرانسه)

سخنگوی سازمان ملل از ورود نمایندگان جنبش انصارالله حوثی به کویت برای مذاکرات صلح خبر داده است.

شرابل راجی، سخنگوی اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز پنج شنبه گفت: «آنها دقایقی پیش وارد کویت شدند.»

این مذاکرات قرار بود روز دوشنبه برگزار شود اما هیات نمایندگان انصارالله با استناد به تجاوزات عربستان سعودی در این نشست شرکت نکرد.

صالح علی الصمد، رئیس شورای سیاسی جنبش حوثی روز چهارشنبه گفت انصارالله پس از آنکه نماینده ویژه سازمان ملل به آنان درباره اجرایی شدن آتش بس اطمینان داده است، با پیوستن به این مذاکرات موافقت کرد.

مهدی المشاط، یکی از نمایندگان عبدالمالک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله گفت این جنبش اطمینان یافته که دستور کار مذاکرات «مشخص خواهد بود و مسائلی را شامل می‌شود که می‌تواند به دستیابی به راه‌حلی صلح آمیز کمک کند.»

دود ناشی از حمله جت‌هاس سعودی به صنعا، پایتخت یمن (عکس از خبرگزاری فرانسه)

وی هشدار داد اگر این اطمینان حاصل نشود، «ما این حق را داریم که شرکت در نشست را به حالت تعلیق درآوریم.»

یک دیپلمات غربی در کویت گفته است این اطمینان از سوی نمایندگان 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به انصارالله داده شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه آنها پیامی به جنبش انصارالله فرستاده‌اند و گفته‌اند «نگرانی های آنان را درک می‌کنند» و از آنان خواسته‌اند تا «فورا به مذاکرات بپیوندند».

طرفین درگیر در یمن آخرین بار در دسامبر 2015 (آذر 1394) در ژنو سوئیس دور میز مذاکره گردهم آمدند. این مذاکرات شش روزه به برقراری آتش بسی شکننده در یمن منتهی شد که عملا با نقض گسترده آن از سوی سعودی‌ها، در تاریخ 2 ژانویه (12 دی) پایان یافت.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku