معاون رئیس جمهوری امریکا: واشنگتن به شدت از اسرائیل سرخورده است

جو بایدن معاون رئیس جمهوری امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

معاون باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا اذعان کرد واشنگتن «به شدت» از رژیم اسرائیل «سرخورده» شده است.

جو بایدن روز دوشنبه در سخنانی در واشنگتن با اشاره به سرخوردگی شدید امریکا از رژیم اسرائیل، هشدار داد توسعه نظام مند شهرک‌های صهیونیستی، اسرائیل را به سوی «واقعیت یک کشور» پیش می‌برد که راه حل موسوم به «دو کشور» را عملا از بین می برد. وی افزود این موضوع بسیار خطرناک است و دو طرف را وارد دور باطل درگیری و مناقشه می‌کند.

بایدن گفت با وجود اختلاف نظرهای امریکا و اسرائیل بر سر ادامه شهرک سازی و همچنین توافق اتمی اخیر با ایران، واشنگتن همچنان متعهد به اجرای راه حل موسوم به «دو کشور» و پایان دادن به اختلافات میان اسرائیل و فلسطین است.

بایدن گفت: «با وجود اینکه گاهی ما به شدت از دولت اسرائیل سرخورده می‌شویم، اما تعهدی جدی برای حرکت دادن آنها به سوی همان چیزی که خودشان می‌دانند و تنها راه حل نهایی، راه حل تشکیل دو کشور است، داریم.»

وی همچنین تاکید کرد: «در همین حال ما متضمن امنیت آنها هستیم.»

معاون رئیس جمهوری امریکا با اشاره به دیدارهای اخیرش با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت، در حال حاضر دورنمایی برای صلح میان طرفین دیده نمی‌شود.

بایدن مدعی شد: «هیچ اراده سیاسی میان اسرائیلی ها یا فلسطینیان برای حرکت به سوی مذاکرات جدی وجود ندارد. اعتماد که لازمه خطر کردن به منظور برقراری صلح است، در دو طرف از بین برفته است.»

ادامه شهرک سازی رژیم اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطینی (عکس از خبرگزاری فرانسه)

بایدن تصریح کرد «توسعه مداوم و نظام مند» شهرک‌های اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی، «اسرائیل را به سوی مسیری نادرست» می‌برد که این موضوع باعث می‌شود دو طرف هر چه بیشتر از «صلح» دور شوند.

تل آویو در تاریخ 5 اردیبهشت 1393 (24 آوریل 2014) پس از آن که عباس با جنبش مقاومت حماس پیمان وحدت بست، مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطین را به حالت تعلیق در آورد.

اسرائیل همچنین با اعلام مناقصه برای ساخت 4 هزار و 800 ساختمان غیر قانونی در اراضی اشغالی فلسطینیان به این پیمان وحدت واکنش نشان داد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku