News   /   ايران

امیر پوردستان: جزئیات درگیری تکاوران با تروریست‌ها در حلب

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران؛ 23 فروردین 1395 (عکس از تسنیم)

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم تشییع 4 تن از تکاوران به جزئیات درگیری این نیروهای ارتش با تروریست‌ها در حلب سوریه پرداخته است.

به گزارش تسنیم، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان در حاشیه مراسم وداع با پیکر شهدای تکاوران تیپ 65 نوهد نیروی زمینی (کلاه سبزها) که اخیرا در ماموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسیدند، اظهارداشت: «به عنوان سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وظیفه داریم که اگر ماموریتی باشد، آنجا حاضر شویم و اجرای ماموریت کنیم.»

امیر پوردستان گفت: «داعش را در حد و اندازه‌ای نمی‌بینیم که یک یگان نظامی را وارد کنیم ... در ماموریت مستشاری سوریه تعدادی از کارکنان نیروی زمینی (نزاجا) حضور داشتند که به حمدالله با قوت و استحکام در کنار نیروی قدس و سایر کسانی که در جبهه انجام وظیفه می‌کنند، حضور مومنانه‌ای داریم.»

وی افزود: «در عملیاتی که چند هزار نفر از نیروهای جبهه النصره و تکفیری‌ها حمله وسیعی و گسترده‌ای را به جنوب حلب انجام داده بودند .... تعداد 4 نفر از عزیزان نیروهای زمینی به شهادت رسیدند.»

وی تاکید کرد: «در این درگیری، تعدادی از تانک‌ها و نفربرهای گروهک تروریستی النصره منهدم شد و تروریست‌ها 200 نفر کشته دادند.»

تیپ 65 نوهد، یک یگان ویژه و بسیار زبده در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. در سال 1370 تیپ 3 نوهد از لشکر 23 انتزاع یافت و با همراهی سه گردان عملیاتی و آموزشگاه جنگ‌های نامنظم، گروهان عملیات روانی، یگان رهایی گروگان و گردان پشتیبانی مخابرات تیپ 65 نوهد را تشکیل داد. 

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است برای کمک به ارتش و نیروهای مردمی سوریه در مبارزه با تروریست‌های تکفیری از جمله داعش، به سوریه مستشار نظامی اعزام می‌کند.

تصویری آرشیوی از نیروهای تکاور ارتش جمهوری اسلامی ایران

اظهارات امیر پوردستان در حالی مطرح شد که ژنرال سرگئی رودسکوی، رئیس اداره عملیات ستاد کل ارتش روسیه روز دوشنبه گفت: «بنا بر اطلاعات ما حدود 8 هزار عضو جبهه النصره در جنوب غرب حلب مستقر شده‌اند و حدود هزار و 500 نفر دیگر هم در شمال این شهر موضع گرفته‌اند.»

رودسکوی ادامه داد: «مشخص است که [تروریست‌‌های النصره] حمله بزرگی را برای قطع کردن مسیر بین حلب و دمشق طرح ریزی کرده‌اند.»

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku