کشته شدن 3 تن از وابستگان منصور هادی در شمال یمن

تصویری از نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن (تصویری از خبرگزاری فرانسه)

2 تن از فرماندهان میدانی وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و یکی از مقامات ارشد حزب اصلاح (حزب طرفدار هادی) در درگیری با مبارزان جنبش انصارالله یمن در شمال این کشور کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری المشهد الیمنی، این سه تن که «الشیخ عبدالکریم منصور الجعیدی»، «فضل احمد القبیع العقیلی» و «عبدالقوی علی سعد الکلبودی» نام داشتند، روز سه شنبه (17 فروردین) در عملیات مبارزان انصارالله در منطقه نقیل العقبه در شمال استان الجوف یمن کشته شدند.

برابر گزارش ها، نیروهای وابسته به هادی روز دوشنبه (16 فروردین) برای خارج ساختن منطقه «نقیل العقبه» از کنترل ارتش و نیروهای مردمی یمن به این منطقه اعزام شده بودند که در درگیری با مبارزان انصارالله کشته شدند.

مبارزان یمنی در روز چهارشنبه همچنین، کنترل پایگاه نظامی راهبردی «الشبکه» را در تعز که مشرف بر باب المندب است، به طور کامل به دست گرفتند.

همچنین نیروهای امنیتی یمن در عملیاتی غافلگیرانه با حمله به یکی از مخفیگاه های گروه تروریستی القاعده در منطقه «الفضاض» در استان ذمار، 2 تروریست را کشتند.

نیروهای امنیتی یمن همچنین در این عملیات 4 تن از عناصر القاعده را زخمی و 3 تن دیگر را بازداشت کردند.

ادامه بمباران یمن

به گزارش شبکه المسیره، جنگنده های سعودی مناطق «صرواح» و «المشجع» در استان مأرب و شهر الوازعیه را در تعز بمباران کردند.

تصویر آرشیوی از حمله هوایی عربستان سعودی به یمن 

به دنبال کناره گیری هادی از قدرت و فرار از پایتخت، عربستان سعودی با هدف بازگرداندن وی به قدرت و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، حملات هوایی خود به یمن را آغاز کرد.

در این حملات که از فروردین 1394 آغاز شده است، تاکنون بیش از 9 هزار نفر کشته و هزاران تن زخمی شده‌اند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku