داعش در حملات عراق متحمل تلفات و خسارات سنگینی شد

نیروهای ارتش عراق در منطقه‌ای در نزدیکی شهر هیت،14 فروردین 95 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نیروهای ارتش عراق تلفات و خسارت‌های سنگینی را بر تروریست‌های داعش وارد کرده‌اند.

سایت السومریه نیوز عراق گزارش داد در حملات توپخانه‌ای ارتش عراق به منطقه القیاره واقع در حدود 70 کیلومتری جنوب موصل، ابو یمامه الحدیدی، مسئول امنیتی داعش و همراهانش کشته شدند.

درهمین حال، سایت المدی پرس نیز از کشته شدن 70 تن از عناصر داعش در جنوب موصل خبر داد.

سایت الفرات نیوز اعلام کرد 2 بمب گذار انتحاری در روستای زغاریت در منطقه الصقلاویه در شمال شهر فلوجه در استان الانبار به هلاکت رسیدند.

بر اساس این گزارش، مواضع تروریست‌ها درمنطقه البوشجل نیز به طور کامل منهدم شد.

حمزه کرکور، یکی از افسران نیروهای داوطلب مردمی گفت با آزادی مناطق شمال صقلاویه مسیر تدارکاتی داعش در شمال فلوجه قطع خواهد شد.

تصویری از یک خودروی منهدم شده داعش در نزدیکی شهر هیت (14 فروردین 95، عکس از خبرگزاری فرانسه)

 نجم الجبوری، فرمانده عملیات نینوا خاطر نشان کرد 7 خودروی بمب گذاری شده که برخی از آنها حاوی بمب‌های محتوی گاز کلر بودند، در این حملات منهدم شدند.

گزارش‌ها همچنین حاکیست یک تونل بزرگ مورد استفاده داعش در مرکز شهر هیت نابود شده و در اثر آن ده‌ها تن از داعشی‌ها کشته شده‌اند.

در حملات هوایی ارتش و نیروهای ائتلات موسوم به ضد داعش 10 خودروی تکفیری‌ها در مسیر روستای دولاب به روستای زخیخه در شهر هیت منهدم شدند.

گروه تروریستی داعش در ژوئن 2014 (تابستان 1393) با پیشروی در عراق کنترل بخش‌هایی از شمال و غرب این کشور عربی را در اختیار گرفت.

نیروهای عراقی با پیشتیبانی نیروی هوایی موفق شده‌اند بخش‌های قابل توجهی از این مناطق را از تصرف این گروه تروریستی آزاد کنند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku