سخنگوی انصارالله: استمرار آتش بس در مرز یمن و عربستان

محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن

سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن از توافق درباره استمرار آتش بس در نوار مرزی عربستان و یمن از جمله جبهه مرزی میدی خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن، محمد عبدالسلام روز سه شنبه ضمن اعلام استمرار آتش بس، از توافق درباره پایان دادن به عملیات نظامی در چندین استان دیگر این کشور به عنوان گامی اولیه در جهت کاهش ناآرامی‌ها در یمن خبر داده است.

به گفته وی، از دیگر موارد مطرح شده در توافق برای پایان دادن به درگیری‌های یمن می‌توان به تبادل اسراء و مبادله اطلاعات درباره مفقودان اشاره کرد.

اظهارات عبدالسلام در حالی مطرح شد که مقامات سعودی از حضور هیاتی از جنبش انصارالله در ریاض برای مذاکره درباره آتش بس در یمن خبر داده‌اند.

محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی روز شنبه از حضور هیاتی از جنبش انصارالله در ریاض و ادامه گفتگوها میان طرفین درگیر در یمن خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های چشمگیری در خصوص پایان دادن به جنگ یمن حاصل شده است، خاطر نشان کرد، طرف‌های درگیر در یمن در آستانه دستیابی به راهکاری برای پایان دادن به این مناقشه مسلحانه هستند.

همچنین عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه حضور هیاتی از انصارالله در ریاض را تایید کرد و گفت پیشرفت‌های چشمگیری در مذاکرات حاصل شده است.

اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن (عکس از خبرگزاری فرانسه)

سازمان ملل: آغاز مذاکرات صلح یمن در تاریخ 18 آوریل

اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز سه شنبه گفت طرف‌های درگیر در یمن بر سر آغاز آتش بس در تاریخ دهم آوریل (22 فروردین) و از سرگیری مذاکرات صلح در کویت در تاریخ 18 آوریل (30 فروردین) توافق کرده‌اند.

به دنبال کناره گیری عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن از قدرت و فرار از پایتخت، عربستان سعودی با هدف بازگرداندن وی به قدرت و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، حملات هوایی خود به یمن را آغاز کرد.

در این حملات که از فروردین 1394 آغاز شده است، تاکنون بیش از 9 هزار نفر کشته و هزاران تن زخمی شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku