News   /   اروپا

روزی 3 حمله به پناهجویان در آلمان صورت می گیرد

نمایی از پناهگاه پناهجویان که داخل آشیانه یک هواپیما در فرودگاه سابق تمپلهوف برلین، پایتخت آلمان، 18 آذر 1394. (عکس: رویترز)

پناهجویان در آلمان به طور متوسط روزی 3 بار هدف حمله قرار گرفته‌اند.

پلیس آلمان اعلام کرد حدود 300 حمله به پناهجویان در این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی ثبت شده و روند آن به گونه ای است که می تواند رکورد سال گذشته این حملات را بشکند.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته میلادی 1029 مورد حمله به پناهجویان ثبت شده در حالی که این رقم در سال قبل از آن (2014)، 199 مورد و در سال 2013 نیز 69 مورد بوده است.

به گفته پلیس، از 292 مورد جرائم ثبت شده علیه پناهجویان در سه ماهه اول گذشته میلادی 33 حمله آتش سوزی، 59 مورد اقدام خشونت آمیز، یک انفجار و بقیه نیز خسارت به اموال و متعلقات پناهجویان بوده است.

تظاهرات اعضای جنبش پگیدا علیه پناهجویان در شهر لایپزیگ در شرق آلمان 17 اسفند 1394 (عکس: خبرگزاری فرانسه)

گزارش ها حاکی است بیش از یک میلیون پناهجو سال گذشته میلادی وارد آلمان شده اند و پلیس مدعی است دلیل افزایش حملات، افزایش قابل توجه شمار پناهجویان بوده است.

آلمان تابستان گذشته از ورود پناهجویان استقبال کرد اما به تدریج این سیاست خود را تغییر داد به طوری که اکنون دولت برلین بر کاهش شمار پناهجویانی که وارد این کشور می‌شوند، پافشاری می‌کند.

اواخر مهر ماه آتش سوزی عمدی در محل اسکان پناهجویان در جنوب غرب آلمان چهار کشته و چندین مجروح بر جای گذاشت.

افراد ناشناس محل اسکان پناهجویان را در فورتسهایم در شمال شهر اشتوتگارت را به آتش کشیده یودند.

در شهر رمزک واقع در شمال شرق اشتوتگارت نیز ساختمان مجاور اردوگاه پناهجویان به آتش کشیده شد اما تلفاتی در پی نداشت.

جنبش پگیدا مخالف ورود پناهجویان به آلمان است و از دولت درخواست کرده سیل هجوم پناهجویان به کشور را متوقف کند.

در اوایل اسفند نیز انتشار ویدئوی از شادی «نفرت‌انگیز» تعدادی آلمانی ها از سوختن محل اسکان پناهجویان در شرق این کشور خشم سیاری را برانگیخت. [ویدئوی آن را اینجا ببینید]

در این ویدئو یک گروه 20 تا 30 نفرۀ آلمانی هنگام وقوع یک آتش‌سوزیِ مشکوک در محل اسکان پناهجویان در شهر بواتزن در ایالت شرقی زاکسنِ آلمان به پایکوبی می پردازند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku