News   /   اروپا

تظاهرات موافقان و مخالفان پناهجویان در شهر کلن آلمان

اجتماع موافقان ورود پناهجویان به آلمان در شهر کلن؛ 19 دی 1394 (عکس از رویترز)

در پی حوادث اخیر در شهر کلن آلمان، هزاران نفر از موافقان و مخالفان ورود پناهجویان به صورت جداگانه در این شهر اجتماع کردند.

صدها تن از هواداران جنبش ملی گرای پگیدای آلمان با اجتماع در شهر کلن علیه سیاست درهای باز دولت و ورود پناهجویان به این کشور تظاهرات کردند.

هواداران این گروه راست افراطی که دیدگاه هایی اسلام هراسانه دارند و سیاست بیگانه هراسی را دنبال می‌کنند، با ورود پناهجویان به آلمان که عمدتا از کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا هستند، مخالفند.

این اجتماع در حالی برگزار شد که گروهی از موافقان سیاست‌های مهاجرتی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز در شهر کلن تجمع کردند. براساس اعلام مقامات آلمان، در سال 2015 حدود 1.1 میلیون پناهجو وارد آلمان شدند.

در همین حال پلیس آلمان از بیم به درگیری کشیده شدن این اجتماعات، مناطق اجتماع مخالفان و موافقان مرکل را به شدت تحت کنترل دارد.

برخی گزارش ها حاکیست پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از ماشین آب پاش استفاده کرده است. 

حمایت مرکل از تشدید اخراج پناهجویان

آنگلا مرکل از تشدید قوانین اخراج پناهجویان گناهکار حمایت کرده است.

مرکل روز شنبه از تشدید قوانین اخراج پناهجویانی که گناهکار شناخته شوند حمایت کرد و گفت حتی آنهایی که با احکام تعلیقی روبرو شوند، باید آلمان را ترک کنند.

مرکل تاکید کرد: «اگر پناهجویی به قانون بی احترامی کند، باید عواقبی برای آن وجود داشته باشد، به این معنا که آنها بدون توجه به اینکه با حکم تعلیقی یا حکم زندان روبرو شوند، باید حق شهروندی شان لغو شود.»

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان (عکس از خبرگزاری فرانسه)

مرکل پیشتر نیز از تغییر در قوانین مهاجرت با هدف آسان‌تر شدن اخراج مهاجرانی خبر داده بود که در این کشور مرتکب جرم می‌شوند.

تشدید مقابله با پناهجویان متخلف پس از آن صورت می‌گیرد که شماری از پناهجویان در ارتباط با تعرض‌های جنسی شب سال نو در شهر کلن بازداشت شدند.

در شب سال نو میلادی جمعیتی متشکل از حدود هزار مرد مقابل ایستگاه مرکزی کلن اجتماع کردند و رفتارهایی پرخاشگرانه انجام دادند.

در پی این حوادث بیش از 100 نفر به پلیس شکایت کردند که مورد تعرض جنسی قرار گرفتند. اعتراضات به این حادثه بالا گرفت تا جایی که رئیس پلیس شهر کلن از کار برکنار شد.

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku