انتشار تصاویرنظامیان اسرائیلی اسیر شده در جنگ غزه

تصویر آرشیوی از نظامیان اسرائیلی در جریان حمله نظامی به نوار غزه در سال 2014 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

حماس برای اولین بار تصاویری منتشر کرد که از در اختیار داشتن دو نظامی اسیر اسرائیلی و دو جسد سربازان این رژیم خبر می دهد.

این تصاویر روز جمعه از سوی گردان های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس منتشر شد. این نظامیان اسرائیلی در جریان تجاوز نظامی اسرائیل به نوار غزه در سال 2014 به اسارت نیروهای مقاومت فلسطینی در آمدند.

در همین رابطه و پس از انتشار این تصاویر حماس برقراری تماس از سوی اسرائیل برای آزادی این نظامیان و باز گرداندن جسد دو سرباز دیگر را بی اساس خواند.

سخنگوی گردان های عزالدین قسام گفت انتشار این اخبار تلاش بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای منحرف کردن افکار عمومی است.

ابوعبیده در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الاقصی گفت: «نتانیاهو به مردم دروغ می گوید. او قصد دارد خانواده های نظامیان اسیر را فریب دهد.»

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل (عکس از خبرگزاری فرانسه)

وی افزود: «هیچ مذاکره ای تاکنون انجام نشده است و اطلاعات پیرامون سرنوشت این نظامیان تنها در ازای دادن امتیازاتی به مقاومت امکان پذیر است.»

گزارش مذاکرات غیر مستقیم میان اسرائیل و حماس برای اولین بار از سوی روزنامه الاشرق الاوسط منتشر شد.

طبق این گزارش که دوشنبه گذشته منتشر شد، اسرائیل و حماس تاکنون مذاکرات مستقیمی را انجام نداده اند و تمامی مذاکرات به شکل غیرمستقیم انجام شده است.

مذاکرات ایجاد آتش بس بین حماس و اسرائیل در سال 2014 با میانجی گری مصر انجام شد. همچنین گلعاد شالیت، نظامی اسیر اسرائیلی که در سال 2011 با بیش از 1000 زندانی فلسطینی معاوضه شد، در پی میانجی گری دیپلمات‎های آلمانی آزاد شد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku