ارتش ترکیه علیه رسانه های این کشور اقدام قانونی کرد

تصویر آرشیوی از ارتش ترکیه

ارتش ترکیه ضمن انتقاد از اقدام برخی رسانه های ترک به انتشار اخبار مربوط به احتمال دست زدن گروهی در ارتش این کشور به کودتا علیه دولت، اعلام کرد علیه این رسانه ها اقدام قانونی کرده است.

ارتش ترکیه روز پنج شنبه (12 فروردین) اعلام کرد، به علت اقدام برخی رسانه ها در انتشار اخباری بی پایه و اساس که سبب ضربه زدن به روحیه ارتش شده است، علیه آن رسانه ها اقدام قانونی کرده است.

ارتش در بیانیه ای اعلام کرد: «اخبار و تفاسیر بی پایه و اساس در برخی موسسات رسانه ای قطعاً تأثیری منفی بر روحیه و انگیزه برادران ما می گذارد و سبب ناراحتی آنها می شود.»

ارتش ترکیه از بیان نام رسانه های خاطی خودداری کرد.

روزنامه «حریت» چاپ ترکیه نیز روز پنج شنبه اعلام کرد، ارتش ترکیه احتمال دست زدن گروهی در ارتش این کشور به کودتا علیه دولت را رد کرده است.

فتح الله گولن، مخالف بانفوذ رجب طیب اردوغان که در تبعید به سر می برد

در روزهای اخیر برخی از رسانه های ترکیه گزارش داده اند که برخی نظامیان ارتش ترکیه که از وابستگان گروه «فتح الله گولن» در ارتش هستند خود را برای برپایی کودتا علیه دولت آنکارا آماده می کنند.

«گولن» روحانی ترک ساکن ایالت پنسلیوانیای آمریکا است.

براساس گزارش ها، «گولن» اوایل دوران اقتدار حزب حاکم «عدالت و توسعه» همسویی گسترده ای با این حزب داشت، اما پس از سال ۲۰۱۰ میلادی راه خود را با این حزب جدا کرد.

گفته می شود وی پس از عملیات ارتشاء و فساد دسامبر سال ۲۰۱۳ میلادی پلیس علیه شماری از سران دولت آنکارا، به اقدام به براندازی دولت با توطئه چینی متهم شد.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku