شمار گردشگران خارجی در ترکیه کاهش یافت

نمایی از مسجد ایاصوفیه در استانبول، از جاذبه های گردشگری ترکیه

به گفتۀ مقامات ترکیه به دنبال افزایش تهدیدات امنیتی، شمار گردشگران خارجی که به این کشور سفر می‌کنند؛ کاهش چشمگیری داشته است.

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که شمار بازدیدکنندگان خارجی از این کشور در ماه فوریه (بهمن) بیش از 10 درصد افت کرده است.

آمار ماهیانه در این گزارش نشان داد که کاهش شمار گردشگران روسی که به ترکیه سفر می‌کنند، پس از افزایش تنش‌ها میان دو کشور بی‌سابقه بوده است. پس از آنکه ترکیه در ماه نوامبر (آذر) یک فروند جنگنده روسی را در نزدیکی مرز سوریه سرنگون کرد، روابط دو کشور به سردی گرایید.

در این گزارش آمده است شمار گردشگران روسی در ترکیه در ماه گذشته 51.5 درصد کاهش داشته است.

این آمار همچنین کاهش شمار گردشگران گرجستانی و آلمانی را نشان می‌دهد. این در حالی است که شمار گردشگران ایرانی صعودی ناگهانی داشته است. در این دوره تعداد گردشگران ایرانی 17 درصد افزایش یافته است.

یکی از مجروحین انفجار در آنکارا (23 اسفند 94 - عکس از خبرگزاری فرانسه)

ترکیه در ماه‌های گذشته با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرده است، چرا که از سویی سرکوب شبه‌نظامیان کُرد را شدت بخشیده و حملاتی علیه نظامیان و غیرنظامیان انجام داده و از سوی دیگر هدف حملات گروه تروریستی داعش قرار گرفته است.

ارتش ترکیه از دسامبر 2015 (آذر 94) عملیات گسترده‌ای را در مناطق کردنشین جنوب شرق این کشور آغاز و هدف از آن را مبارزه با شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان اعلام کرد.

آمار ارائه شده در این گزارش پیش از بمب‌گذاری‌های اخیر در آنکارا و استانبول که در مجموع به کشته شدن 42 نفر انجامید، گردآوری شده است.

ترکیه می‌گوید در سال 2015 صنعت گردشگری تقریبا 31 میلیارد و 500 میلیون دلار درآمد برای این کشور به ارمغان آورده است.

دولت ترکیه برای کاهش خسارات وارده به صنعت گردشگری تمهیداتی اندیشیده است که از آن جمله می‌توان به بستۀ کمکی چند میلیون دلاری احمد داوداغلو، نخست وزیر این کشور در ماه گذشته اشاره کرد که با هدف کمک به شرکت‌های گردشگری ارائه شده است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku