​داعش از ارتفاعات حزم در استان حمصِ سوریه بیرون رانده شد

نیروهای ارتش سوریه پس از شکست داعش و آزاد کردن شهر باستانی پالمیرا در استان حمص، پرچم سوریه را برافراشتند. (8 فروردین 1394- عکس از سانا)

با گذشت دو روز از آزادسازی شهر باستانی پالمیرا در استان حمص، ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع مردمی ارتفاعات حزم الغربیات را نیز در همین استان از حضور تروریست‌های داعش پاکسازی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیروهای ارتش سوریه با پیشروی در غرب شهرک قریتین در استان مرکزی حمص، ارتفاعات حزم را پاکسازی کردند.

براساس این گزارش نیروهای سوری همچنین توانستند کنترل باغ‌های جنوبی و یک موقعیت جغرافیایی به نام نقطۀ 861 را در شهرک قریتین به دست بگیرند و شکست‌های دیگری را پس از آزادسازی شهر پالمیرا به گروه تروریستی داعش تحمیل کنند.

به گفتۀ یک منبع نظامی، ارتش و نیروهای دفاع مردمی حملات خود از اولین ساعات روز سه شنبه (10 فروردین) با پشتیبانی هوایی ارتش سوریه آغاز کردند.

وی افزود نیروی هوایی ارتش سوریه مواضع تروریست‌های گروه داعش را در شرق شهر پالمیرا هدف قرار داد.

در این حملات هوایی چند خودروی مجهز به مسلسل متعلق به تروریست‌ها و مهمات آن‌ها نیز منهدم شدند.

منابع نظامی سوریه روز یکشنبه (8 فروردین) اعلام کردند نیروهای ارتش این کشور پس از درگیری شدید شبانه با تروریست‌های گروه داعش موفق شدند شهر باستانی پالمیرا را به طور کامل آزاد کنند.

پس از آزادسازی شهر باستانی پالمیرا یک نیروی سوری در حال برچیدن پرچم گروه تروریستی داعش است. (8 فروردین 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

پس از آزادسازی شهر باستانی پالمیرا، ارتش سوریه اعلام کرد عملیات ضدتروریستی خود را برای آزادسازی استان رقه، پایگاه اصلی تروریست‌های داعش در سوریه و استان دیرالزور به پیش خواهد برد.

تروریست‌های داعش ماه می سال گذشته میلادی (اردیبهشت 1394) شهر باستانی پالمیرا را اشغال کردند. این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

داعش از زمان تصرف شهر باستانی پالمیرا بسیاری از آثار باستانی آن را تخریب و منهدم کرده است.

سوریه از ماه مارس 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است. براساس اعلام مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku