اعلام آمادگی مشروط سوریه برای همکاری با ائتلاف تحت فرمان امریکا در مبارزه علیه تروریسم

بشار الجعفری، رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات سوری-سوری در ژنو .

سوریه از آمادگی مشروط خود برای همکاری با ائتلاف تحت فرمان آمریکا در مبارزه علیه تروریسم خبر داده است.

بشار الجعفری، نماینده سوریه در مذاکرات صلح ژنو، روز دوشنبه (9 فروردین) اعلام کرد، دمشق در صورتی که امریکا رویکرد خود را در قبال دمشق تغییر دهد، با ائتلاف تحت فرمان امریکا علیه تروریسم همکاری خواهد کرد.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین مستقر در لبنان تصریح کرد: «ائتلاف بین المللی [تحت هدایت امریکا] در سوریه موفق نبوده چرا که با دولت همکاری نکرده است. روسیه موفق بود چون با ما هماهنگی و همکاری داشت.»

الجعفری افزود: «ما با تشکیل یک ائتلاف بین المللی علیه تروریسم موافق هستیم، اما در صورتی که با دولت سوریه هماهنگ باشد. ما مخالف همکاری با امریکا نیستیم اگر در قالب هماهنگی با سوریه انجام شود.»

 

تصویری از شهر باستانی پالمیرا که اخیرا در عملیات ارتش سوریه از اشغال تروریست‌های داعش آزاد شده است.

رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات سوری-سوری در ژنو در حالی بر تمایل کشورش برای همکاری بین المللی علیه تروریسم تاکید کرد که ارتش سوریه به تازگی در دستاوردی مهم، شهر باستانی پالمیرا را به طور کامل از تصرف تروریست‌های داعش آزاد کرده و از عزم و اراده نیروهای مسلح این کشور برای گسترش حملات ضد تروریستی در شرق سوریه خبر داده‌ است.

سوریه از مارس 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است. براساس اعلام مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه حدود 470 هزار نفر از مردم این کشور به طور مستقیم و غیر مستقیم در ناآرامی‌های سوریه کشته شده و بیش از یک میلیون و 900 هزار نفر زخمی شده‌اند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku