سازمان ملل «اعدام غیراخلاقی» جوان فلسطینی را محکوم کرد

سربازان اسرائیلی که پیکر یک فلسطینی را که به ضرب گلوله سرباز اسرائیلی کشته شد، می پوشانند. ( 5 فرودین 94، عکس خبرگزاری فرانسه )

سازمان ملل «اعدام فراقضایی آشکار» یک جوان فلسطینی به دست یکی از نظامیان اسرائیلی در شهر الخلیل در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرده است.

نیکلای ملادنوف، نماینده ویژه سازمان ملل در امور خاورمیانه روز جمعه (6 فروردین) در بیانیه‌ای اعلام کرد:«این اقدامی هولناک، غیر اخلاقی و ناعادلانه بود که فقط می تواند به خشونت و تشدید نا آرامی جاری بیانجامد.»

گروه حقوق بشری «بتسلیم» روز پنجشنبه پس از کشته شدن دو جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی، تصاویری تکان دهنده را از قتل یکی از آنها که مجروح بود، منتشر کرد.

در این ویدئو مشاهده می شود که یک نظامی اسرائیلی یکی  از جوانان را که هنوز زنده بود، از ناحیه سر هدف شلیک گلوله قرار می دهد. این در حالی است که فلسطینی دوم  نیز که از ارائه خدمات پزشکی به وی خودداری می شود، به علت شدت جراحات فوت می کند.

ملادنوف همچنین از مقامات اسرائیلی خواست تا عامل این جنایت را که گفته می شود در حال حاضر در بازداشت به سر می برد، مجازات کنند.

اسرائیل مدعی است که این سرباز را بازداشت و تحقیقات در این باره را آغاز کرده است.

پیکر جوان  فلسطینی که  زمانی که مجروح بود به  ضرب گلوله یک سرباز اسرائیلی از ناحیه سر هدف قرار گرفت.(عکس خبرگزاری فرانسه)
پیکر جوان  فلسطینی که  زمانی که مجروح بر روی زمین  بود به  ضرب گلوله یک سرباز اسرائیلی از ناحیه سر هدف قرار گرفت.(عکس خبرگزاری فرانسه)

فیلیپ لوتر، مدیر عفو بین الملل در امور خاورمیانه و شمال آفریقا نیز با محکوم کردن این جنایت گفت این تیراندازی به راحتی می تواند «جنایت جنگی» قلمداد شود .

جواد عواد، وزیر بهداشت فلسطین نیز با تکرار اظهارات لوتر این اقدام را «جنایت جنگی» نامید. وی همچنین یادآور شد تیم درمانی اسرائیل قبل از این تیراندازی، از مداوای این فلسطینی که به شدت مجروح بود، خودداری کرد.

الخلیل، بزرگترین شهر در کرانه باختری نیز تنش‌های جدی را میان حدود 200 هزار فلسطینی و چند صد اسرائیلی که در شهرک‌های غیرقانونی تحت حفاظت شدید نظامی زندگی می کنند، شاهد بوده است.

ناآرامی‌ها در سرزمین‌های اشغالی از اوت 2015 میلادی، پس از آن‌که اسرائیل محدودیت‌هایی را علیه ورود نمازگزاران فلسطینی به محوطه مسجد الاقصی در بیت المقدس اعمال کرد، بالا گرفته است.

مسجد الاقصی پس ازمسجد الحرام در مکه و مسجد نبوی در مدینه سومین مکان مقدس جهان اسلام است .

از اکتبر گذشته دستکم 208 فلسطینی ازجمله کودکان و زنان به دست نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku