بخش غربی شهر پالمیرا در کنترل ارتش سوریه

تصویر نیروهای ارتش سوری در ورودی شهر تاریخی پالمیرا (5 فروردین 94-تلویزیون دولتی سوریه)

به گزارش رسانه‌های دولتی سوریه، نیروهای ارتش این کشور پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعش وارد شهر باستانی پالمیرا شده‌اند.

شبکه الاخباریه روز پنج شنبه گزارش داد نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده بمب افکن های روسیه و سوریه عناصر گروه تروریستی داعش را به عقب رانده و به «قلب» پالمیرا رسیدند.

نیروهای ارتش مجتمع «هتل» در شمال و مزارع واقع در غرب این شهر را بازپس گرفتند.

گزارش‌ها همچنین حاکیست ارتش سوریه بر منطقه «مثلث تدمر» و تمامی دامنه‌های شمالی و غربی کوه الطار در شمال غرب قلعه تدمرِ پالمیرا تسلط یافته است.

طلال  البرازی، استاندار حمص به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت نیروهای سوری از سه جبهه در حال پیشروی به سوی پالمیرا هستند.

البرازی افزود: «احتمالا در 48 ساعت آینده شاهد پیروزی بسیار بزرگی در پالمیرا باشیم. ارتش با دقت و به طور سازمان یافته پیشروی می‌کند در صورت امکان بناها و آثار باستانی آسیب نبینند.»

این در حالیست که نیروی هوایی ارتش سوریه نیز تجهیزات نظامی داعش را در حومه پالمیرا و همچنین مسیر تدارکاتی و امدادی آنان را در امتداد جاده پالمیرا - السَخِنه در حومه شرقی حمص چندین مرتبه بمباران کردند.

جنگنده‌های ارتش سوریه همچنین مخفیگاه‌های داعش را در منطقه سد وادی ابیض و غرب میدان نفتی شاعر در حومه غربی پالمیرا آماج حملات خود قرار داده‌اند.

یکی از اعضای گروه تروریستی داعش در حال نابود کردن آثار باستانی پالمیرا

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد از زمان آغاز عملیات آزادسازی پالمیرا حدود 200 داعشی کشته شده‌اند.

شهر باستانی پالمیرا از ماه می سال گذشته میلادی (اردیبهشت 1394) به اشغال تروریست‌های داعش در آمده است. این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. داعش از زمان تصرف شهر باستانی پالمیرا بسیاری آثار باستانی آن را تخریب و منهدم کرده است.

 

 

این خبر در ساعت 16:35 دقیقه روز پنجشنبه 5 فروردین 95 به روز رسانی شده است. 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku