گروه تاک مسئولیت انفجار مرگبار آنکارا را بر عهده گرفت

انفجار در پارک گُوون در نزدیکی یک ایستگاه اتوبوس در مرکز آنکارا، پایتخت ترکیه (23 اسفند 1394- عکس از خبرگزاری فرانسه)

گروه موسوم به شاهین‎های آزادی کردستان یا «تاک» مسئولیت انفجار خونینِ اخیر در پایتخت ترکیه را که 37 کشته به جا گذاشت بر عهده گرفته است.

این گروه که براساس گزارش ها وابسته به حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) است، روز پنج‌‎شنبه (27 اسفند) با انتشار بیانیه‌ای بر روی وبسایت خود اعلام کرد انفجار در پارک گوون در نزدیکی یک ایستگاه اتوبوس در مرکز آنکارا در تاریخ 23 اسفند، کار تاک بوده است.

تاک مدعی شده است که هدف این حمله نیروهای امنیتی ترکیه بودند، اما در پی مداخلۀ پلیس تعداد زیادی از غیرنظامیان کشته شدند.

در بیانیۀ این گروه آمده است که بمب‌گذاری روز یکشنبه (23 اسفند) یک اقدام «تلافی‌جویانه» در مقابل عملیات امنیتی دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در جنوب شرق کشور علیه کُردها بوده است.

حمله پلیس ترکیه به تظاهرات ضد دولتی در استانبول یک روز پس از انفجار مرگبار در آنکارا (24 اسفند 94 - عکس از خبرگزاری فرانسه)

تاک تهدید کرد؛ به حملات خود ادامه می‌دهیم

تاک در این بیانیه تهدید کرد که به حملات خود علیه افرادی که مسئول عملیات نظامی و امنیتی دولت ترکیه در مناطق کُردنشین هستند، ادامه خواهد داد.

این گروه افزود کشته شدن غیرنظامیان در حملات بعدی این گروه امری «اجتناب ناپذیر» خواهد بود.

ارتش ترکیه از دسامبر 2015 (آذر 94) عملیات گسترده ای را در مناطق کردنشین جنوب شرق این کشور آغاز و هدف از آن را مبارزه با شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌.ک‌.ک) اعلام کرده‌ است.

با وجود این، شمار بسیاری از قربانیان عملیات نظامی در این مناطق، غیرنظامی هستند.

تاک پیشتر نیز مسئولیت انفجار تروریستی شامگاه چهارشنبه (28 بهمن) در پایتخت ترکیه را که 28 کشته برجای گذاشت، برعهده گرفته بود.

این گروه در دی ماه امسال نیز مسئولیت حمله به دومین فرودگاه بین‌المللی استانبول را بر عهده گرفت؛ در این حمله یک نظافتچی کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku