News   /   ايران

بازگشت بریتیش ایرویز به آسمان ایران از تیر 95

پروازهای بریتیش ایرویز به ایران از تیر 95 آغاز می‌شود. (تصویر آرشیوی)

بنا بر گزارش‌ها، امضای توافقنامه پروازی میان ایران و انگلیس به شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز امکان می‌دهد بعد از 6 سال به ایران پرواز کند.

سازمان هواپیمایی ایران با اشاره به امضای این توافقنامه خاطر نشان کرد بریتیش ایرویز پروازهای خود را به ایران از 24 تیر 95 (14 ژوئیه 2016) از سر خواهد گرفت.

در این توافقنامه آمده است: «هر طرف اجازه خواهند داشت پروازهای خود تا سقف 21 پرواز در هفته در مسیرهای مشخص بین دو کشور را انجام دهند.»

میزان پروازهای هفتگی از لندن به تهران نیز حدود ۶ مرتبه خواهد بود.

بر اساس این توافقنامه، تعداد پروازهای باری بریتیش ایرویز نیز بدون محدودیت است.

این توافقنامه در حالی امضا شد که نمایندگان بریتیش ایرویز اوایل بهمن ماه از آمادگی خود برای انجام پروازهای عازم ایران خبر داده بودند.

به گزارش روزنامه انگلیسی تلگراف، ویلی والش، مدیر بریتیش ایرویز گفته بود: «بسیار علاقمندیم به تهران پرواز داشته باشیم و امیدواریم این پرواز به بخشی از شبکه (هوایی) بریتیش ایرویز در آینده نزدیک تبدیل شود.»

چندین شرکت هواپیمایی دیگر نیز برای از سر گیری پروازهای خود به ایران ابراز تمایل کرده‌اند.

شرکت ایرفرانس – کی‌ال‌ام آذر ماه با بیان اینکه پروازهای خود را به ایران بعد از 7 سال از سر خواهد گرفت، ادامه داد از بهار 95 هفته‌ای 3 پرواز از پاریس به تهران خواهد داشت.

لوفت‌هانزا و شرکت تابعه آن - خطوط هوایی اتریش – پیشتر برای انجام پروازهای جدید به ایران اعلام آمادگی کرده بودند.

هیأتی از گروه شرکت های هواپیمایی لوفت هانزا چهارشنبه(19 اسفند 94) با حضور در وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه مشترکی با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) امضا کرد.

این تفاهم نامه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بین فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) و «هری هومیستر» مدیر گروه شرکت های هواپیمایی لوفت هانزا به امضا رسید و قرار است همکاری های دو جانبه در پنج زمینه فنی، بازرگانی، سیستم ها و نرم افزارهای هوانورد (Aviation It system)، عملیات ناوبری هوایی و تجدید ساختار باشد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku